Katowice: Wracają autobusowe połączenia przesiadkowe. Przejście pod wiaduktem przy ul. Kłodnickiej znów otwarte
Krótsze i bardziej wygodne podróże po Katowicach
– W związku z otwarciem przejścia pod wiaduktem nasi pasażerowie przemieszczający się pomiędzy Ligotą i Panewnikami a Brynowem ponownie będą mogli korzystać z dogodniejszych połączeń z przesiadkami – przyznaje Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM.
– Z takiej formy podróży można było korzystać już wcześniej, czyli przed 20 maja. Pozwala ona zaoszczędzić czas, bo unikamy korków i nie jedziemy objazdem przez Piotrowice i Ochojec – dodaje.
Najważniejsze zmiany obejmują dwie linie – 51 i 913. W obydwu przypadkach autobusy będą jeździć na skróconych trasach. Te pierwsze będą rozpoczynać i kończyć kursy na przystanku Ligota Kolejowa, te drugie na przystanku Ligota Dworzec.
– Pasażerowie po wyjściu na jednym z tych przystanków będą mogli przejść pod remontowanym wiaduktem i wsiąść do autobusu na drugim z przystanków znajdujących się po drugiej stronie torów. W ten sposób będzie można kontynuować swoją podróż albo w kierunku Brynowa i centrum miasta, albo w kierunku Panewnik i akademików – tłumaczy Michał Wawrzaszek.
Poza zmianami obejmującymi linie 51 i 913 istotną modyfikacją jest przywrócenie linii Z-51. Autobusy będą kursować na trasie Ligota Akademiki – Ligota Dworzec PKP. Utrzymane zostaje funkcjonowanie linii 13 oraz Z-13, choć tej drugiej zmieni się rozkład jazdy.
Szczegółowe informacje dotyczące zaplanowanych zmian w komunikacji miejskiej opublikowane zostały już na stronach ZTM i Transport GZM w zakładce Komunikaty. Pasażerowie mogą skorzystać również z pomocy infolinii, która jest bezpłatna i czynna przez całą dobę pod numerem 800 16 30 30.
Przebudowa wiaduktu przy ul. Kłodnickiej nadal trwa
Przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Kłodnicką w Katowicach rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Ruch drogowy i pieszy pod wiaduktem został wówczas wstrzymany.
W ostatnich tygodniach wykonano rozbiórkę części wiaduktu i zbudowano fundamenty nowego obiektu. Ten zakres inwestycji musiał zostać zrealizowany przy wstrzymanym ruchu pieszych. Kolejny etap zakłada budowę przyczółków i montaż stalowych belek, które są elementem nowej konstrukcji. Po ułożeniu na niej torów ruch pociągów zostanie skierowany na nowo wybudowaną część obiektu, a wtedy prace rozpoczną się przy sąsiedniej części.
Ulica pozostaje zamknięta dla ruchu drogowego. Kierowcy korzystają z poprowadzonego objazdu przez wiadukt na ul. Ligockiej.
W miejscu wiaduktu kolejowego znajdującego się przy stacji Katowice Ligota powstanie nowa konstrukcja z poszerzonymi obustronnie chodnikami dla pieszych, ścieżką rowerową oraz większym prześwitem między drogą a obiektem, co wyeliminuje ograniczenie wysokości dla samochodów. Dzięki temu usprawni się ruch drogowy w tej części miasta. Zwiększy się też poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.
Roboty są częścią wielkiej inwestycji realizowanej przez Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku linii Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice. Zadanie jest dofinansowane ze środków unijnych z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.