Katastrofa Dreamlinera. Kondycja samolotów ma nie być najlepsza
Były pracownik Boeinga John Barnett, który pracował dla firmy przez ponad 30 lat w fabryce w North Charleston w USA, gdzie produkowany jest odrzutowiec, twierdził, że części poniżej standardu zostały celowo zamontowane, aby zapobiec opóźnieniom w produkcji.
Najważniejsza była produkcja, jakość w dalszej kolejności
Z kolei były inżynier Boeinga Sam Salehpour ujawnił, że zgłosił obawy dotyczące „skrótów produkcyjnych”, ale jego szefowie kazali mu „zamknąć się”.
Od czasu katastrofy Air India ujawniono, że odwołano pięć międzynarodowych lotów obsługiwanych przez 787-8 Dreamliner.
Kilka dni po katastrofie samolot Air India na tej samej trasie, co skazany na zagładę lot 171, odwołano z powodu „kontroli zapobiegawczych”.
Zawrócony z trasy, bo pilot miał wątpliwości
Lot z Gatwick do Amritsar w północnych Indiach również został odwołany, a lot Air India lecący z Hongkongu do Delhi zawrócono po tym, jak pilot podejrzewał problem techniczny.
Potem DGCA (Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego Indii) podała, że wykryło wiele przypadków ponownego pojawienia się usterek samolotów na lotniskach w Mumbaju i Delhi.
To dwa najbardziej ruchliwe porty lotnicze w kraju, co wskazuje na to, co, jak stwierdziło, było niewystarczającą kontrolą samolotów pasażerskich.