Wybrano wykonawcę obwodnicy Bobolic w ciągu DK25. Zwyciężyła firma Intercor
- Pozostałym oferentom przysługuje prawo do odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, na co mają 10 dni - przekazał rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Mateusz Grzeszczuk.
Głównym kryterium przy wyborze oferty była cena (60 proc.). Wpływ na wybór miało także przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe (30 proc.) oraz na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (10 proc.).
Wybrany wykonawca, jak podała GDDKiA w informacji z otwarcia ofert, „spełnia warunki udziału w postępowaniu, a jego oferta nie podlega odrzuceniu oraz otrzymała najwyższą liczbę punktów”. Cztery oferty zostały odrzucone, jedna uzyskała mniejszą od wybranej liczbę punktów.
Wykonawca, jak podał Grzeszczuk, będzie miał 13 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz 15 miesięcy - z wyłączeniem zimowych - na prace budowlane.
Inwestycja ma być gotowa w 2028 r.
Obwodnica Bobolic w ciągu DK25 będzie miała długość 1,1 km. Jej budowa jest konieczna, by wyprowadzić drogi krajowe z miasta. W obecnym układzie drogowym kierowcy jadący DK25 z Bydgoszczy przez Człuchów i Biały Bór, aby wjechać na S11 i kontynuować podróż na północ w kierunku Koszalina, muszą cofać się na południe, aby dostać się do węzła Bobolice. Nowa trasa skróci dojazd z DK25 do S11 z 2,3 km przez Bobolice do 1,1 km obwodnicą.
- Obwodnica rozpocznie się w rejonie obecnego skrzyżowania DK25 z ul. Polną. Na wjeździe do Bobolic, od strony Białego Boru, powstanie rondo – poinformował Grzeszczuk.
Wskazał, że nowa droga następnie będzie biegła w kierunku południowo-zachodnim przez dolinę rzeki Chociel, gdzie powstanie most na rzece oraz przepust na rowie melioracyjnym. Zakończeniem drogi będzie rondo, które zostało wybudowane na połączeniu układu drogowego węzła Bobolice z obecną DK11.
Dodał, że obwodnica będzie poprowadzona w śladzie rozebranej w 1945 roku linii kolejowej. - Wzdłuż całej obwodnicy powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 m i nawierzchni bitumicznej – przekazał Grzeszczuk.
Oprócz zaplanowanej budowy obwodnicy Bobolic w ciągu drogi krajowej nr 25 od stycznia przygotowywana jest dokumentacja projektowa dla rozbudowy jej odcinków od Bobolic do Białego Boru. Prace, jak podał Grzeszczuk, obejmą całkowitą przebudowę nawierzchni do obecnie obowiązujących parametrów nośności (11,5 t/oś), przebudowę skrzyżowań oraz budowę ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż trasy. Na odcinku Bobolice - Porost w ramach odrębnego zadania trwa budowa ścieżki pieszo-rowerowej. Prace na odcinku 5,2 km mają się zakończyć w III kwartale br.