Zamość: Oszukali metodą "na znajomego". 46-latka przekazała kody BLIK
46-letnia mieszkanka powiatu zamojskiego padła ofiarą oszustów, którzy włamali się na konto społecznościowe jej koleżanki i podszywając się pod nią, wyłudzili ponad dziewięć tys. zł metodą "na znajomego". Policja apeluje o ostrożność i przypomina, by każdą prośbę o pomoc finansową otrzymaną przez komunikator weryfikować bezpośrednio z nadawcą.
Policjanci z powiatu zamojskiego prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 46-letnia kobieta. Mieszkanka regionu uwierzyła, że prośba o wsparcie finansowe, jaką otrzymała przez komunikator, pochodzi od jej znajomej. W rzeczywistości wiadomości wysłali oszuści, którzy wcześniej przejęli konto społecznościowe prawdziwej koleżanki.
Według ustaleń, kobieta otrzymała za pośrednictwem komunikatora wiadomość od osoby podszywającej się pod jej koleżankę. Nadawczyni prosiła o opłacenie zakupów, tłumacząc, że ma problem z limitem płatności. Zapewniała też, że pieniądze zwróci następnego dnia. Ponieważ kobiety znały się również poza mediami społecznościowymi, 46-latka nie miała powodów, by podejrzewać podstęp. Wygenerowała kod BLIK na 790 złotych i przekazała go "koleżance".
Agnieszka Kaczorowska tajemniczo o planach na 2026. "Mamy z Marcinem PROPOZYCJE TELEWIZYJNE, które trzeba rozważyć" (WIDEO)
Niestety, na tym kontakt się nie zakończył. Oszuści wysyłali kolejne wiadomości, tłumacząc, że transakcje nie przeszły i prosząc o następne kody. Mieszkanka powiatu zamojskiego, przekonana o prawdziwości próśb, generowała kolejne numery. W sumie przekazała osiem kodów BLIK, tracąc łącznie ponad 9 tysięcy złotych.
Dopiero po pewnym czasie kobieta postanowiła zweryfikować prośby, kontaktując się z koleżanką innym kanałem komunikacji. Wtedy okazało się, że ta nie wysyłała żadnych wiadomości. Jej konto społecznościowe zostało zhakowane, a oszuści podszywając się pod nią, próbowali wyłudzić pieniądze od kolejnych znajomych.
Policja apeluje o rozwagę i ostrożność w kontaktach internetowych. W przypadku otrzymania wiadomości z prośbą o pieniądze należy zawsze potwierdzić tożsamość nadawcy – najlepiej dzwoniąc do tej osoby. Szybka weryfikacja może uchronić przed utratą oszczędności. Funkcjonariusze przypominają również, by nie udostępniać kodów BLIK ani danych do logowania osobom trzecim, nawet jeśli wiadomości wydają się pochodzić od zaufanych znajomych.