Zielona Góra: PKP PLK modernizuje linię za 70 mln zł
Szybsze i wygodniejsze podróże do Niemiec
4 sierpnia rozpocznie się remont linii kolejowej nr 358 na odcinku Zielona Góra - Gubin/Guben. Pisaliśmy już o tym, że na czas prac budowlanych przewoźnik zapewni komunikację zastępczą. W tym materiale skupiamy się na szczegółach, dotyczących samego remontu.
Na trasie Czerwieńsk - Gubin prędkość pociągów wzrośnie z dotychczasowych 50-60 km/h do nawet 100 km/h. To oznacza, że przejazd do Guben, tuż za zachodnią granicą, zajmie około 50 minut. Dla pasażerów oznacza to krótszy czas podróży niż samochodem.
- Zwiększamy dwukrotnie prędkość pociągów, dzięki czemu czas przejazdu skróci się o około 10 minut - mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Nowe tory, podkłady i rozjazdy
Modernizacja obejmie ok. 50 kilometrów linii. W ramach prac zostaną wymienione zużyte szyny i podkłady, a także uzupełniona podsypka, co zapewni większą stabilność torowiska. Dodatkowo zamontowane zostaną nowe elementy rozjazdów i przytwierdzenia. Na koniec tor zostanie wyregulowany, by zapewnić optymalne parametry techniczne.
Całość prac realizuje Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. Roboty potrwają do połowy grudnia, a w tym czasie podróżni skorzystają z zastępczej komunikacji autobusowej.
Kontynuacja wcześniejszych inwestycji
Rozpoczynająca się modernizacja to kolejny etap rewitalizacji linii, którą w 2022 roku przywrócono do ruchu pasażerskiego po ponad 20-letniej przerwie. Wówczas odnowiono perony w siedmiu miejscowościach: Nietkowie, Laskach Odrzańskich, Ciemnicach, Krośnie Odrzańskim, Wężyskach, Wałowicach i Gubinie.
- Perony zyskały nowe nawierzchnie, oświetlenie, wiaty, ławki oraz elementy dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością - przypomina Radosław Śledziński.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
- Kiedyś pociągi jeździły z Wrocławia przez Zieloną Górę i Gubin aż do Berlina. Czy możliwy jest powrót takiego połączenia?