Wielka przebudowa Mostu Chrobrego coraz bliżej! Poznań szykuje się na trzy lata zmian nad Wartą
Przebudowa mostu – etap po etapie
Prace rozpoczną się od rozbiórki północnej nitki mostu – najbardziej zdegradowanej części. W tym czasie ruch zostanie skierowany na część południową. Po zakończeniu pierwszego etapu nastąpi zamiana – nowa nitka północna przejmie ruch, a południowa trafi do modernizacji.
Po zakończeniu przebudowy most nadal będzie oferować dwa pasy ruchu w każdą stronę. Zwiększy się jednak bezpieczeństwo i komfort użytkowników – nie tylko kierowców, ale też pieszych i rowerzystów.
Rowerzyści i piesi na pierwszym planie
Przebudowa Mostu Chrobrego to nie tylko nowa konstrukcja, ale też szeroka modernizacja otoczenia. Po obu stronach przeprawy powstaną drogi rowerowe i chodniki, które zostaną zintegrowane z istniejącą infrastrukturą ul. Estkowskiego. W rejonie skrzyżowania z Chwaliszewem pojawią się także liczniki rowerowe.
Ważną zmianą dla pieszych będzie likwidacja zejść do podziemnego przejścia przy ul. Wyszyńskiego. Zamiast nich powstanie wygodne i bezpieczne przejście naziemne, z przejazdem dla rowerzystów. Dodatkowo zachowana zostanie możliwość komunikacji pod jezdnią w relacji ul. Wieżowa – ul. Panny Marii.
Nowoczesny przystanek przy Katedrze
W ramach inwestycji powstanie również nowy przystanek tramwajowo-autobusowy przy Katedrze. Autobusy będą mogły poruszać się po torowisku, a pasażerowie zyskają wygodniejsze przesiadki. Przystanek zostanie wyposażony w tablice informacyjne, biletomat, nowe wiaty i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
Kompleksowe podejście: nowe drogi, oświetlenie i wodociąg
Prace obejmą także rozbudowę fragmentów ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego oraz przebudowę skrzyżowań z ul. Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. W zakres robót wchodzą również: odwodnienie drogowe, nowe oświetlenie uliczne, sygnalizacja świetlna, a także modernizacja sieci wodociągowej, zgodnie z zaleceniami Aquanetu.