Budimex pnie się w górę. 26 mld zł w zamówieniach
Stabilny portfel i ekspansja zagraniczna
Portfel zamówień Grupy Budimex wyniósł 16,2 mld zł na koniec III kw. 2025 roku - podała spółka. Na koniec września wartość ofert Grupy z najniższymi cenami lub ocenionych przez zamawiających najwyżej to ponad 10,5 mld zł, z czego ponad 5 mld zł przypada na kontrakt Rail Baltica na Łotwie i w Estonii.
"Portfel zamówień Grupy Budimex jest rentowny i w dużej mierze zabezpiecza przychody do końca 2027 roku. Struktura portfela w ciągu kwartału nie uległa znaczącej zmianie - portfel opiera się głównie na kontraktach infrastruktury drogowej i kolejowej, stanowiących ponad 2/3 jego wartości. Grupa Budimex przeprowadza regularne aktualizacje budżetów kontraktów długoterminowych, a zmiany cen materiałów i usług podwykonawców są na bieżąco uwzględniane w zrewidowanych kosztorysach. Znaczący udział w portfelu zamówień mają kontrakty na budowę trasy S10, które są kluczowymi i strategicznymi projektami infrastrukturalnymi" - czytamy w raporcie.
Weszli na prywatną posesję. Magazyn skrywał wielką tajemnicę
Wartość kontraktów podpisanych w okresie styczeń-wrzesień 2025 roku wyniosła 3,9 mld zł, a dodatkowe 800 mln zł - w tym kontrakt LK622 Szczyrzyc-Tymbark o wartości ponad 700 mln zł - zostało pozyskane po 1 października.
"Zapewnia to Grupie Budimex stabilne perspektywy utrzymania optymalnego poziomu portfela zamówień w najbliższych kwartałach oraz utrwala fundamenty działalności operacyjnej na lata 2026-2027. Dodatkowo, w marcu 2025 roku konsorcjum z udziałem Budimex SA podpisało umowę ramową na zaprojektowanie i budowę głównej linii Rail Baltica w Estonii, na odcinku Pärnu - granica Łotwy o łącznej wartości 332 mln euro (około 1,4 mld zł). Budimex SA posiada 40-procentowy udział w budowlanej części kontraktu. Stanowi to kolejny krok w kierunku ekspansji i rozwoju na rynkach zagranicznych" - czytamy dalej.
Budowa gazociągu zakończona. Gotowy na wodór i biometan
Budimex SA zakończył dla Gaz-System prace przy budowie gazociągu Rembelszczyzna - Mory. To jedna z najważniejszych inwestycji przesyłowych w aglomeracji warszawskiej, wzmacniająca bezpieczeństwo energetyczne stolicy i stanowiąca kluczowy element tzw. pierścienia warszawskiego.
Gazociąg o długości ponad 28 kilometrów i średnicy 700 mm połączył tłocznię gazu w Rembelszczyźnie z miejscowością Mory. Wartość kontraktu wyniosła 188 mln zł netto, a prace zakończyły się zgodnie z planem w pierwszej połowie 2025 roku. Inwestycja została zrealizowana w formule "buduj", a okres gwarancji wynosi 36 miesięcy.
"Budowa gazociągu Rembelszczyzna - Mory to kolejny zrealizowany przez Budimex projekt o dużym znaczeniu dla polskiej infrastruktury energetycznej. Doświadczenie zdobyte przy budowie tego gazociągu stanowi kontynuację zaangażowania spółki w rozwój infrastruktury energetycznej i przesyłowej. Wcześniej Budimex odpowiadał m.in. za budowę odcinków gazociągu Baltic Pipe oraz budowę gazociągu Polska - Słowacja" - mówi Łukasz Zapart, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.
Inwestycja wymagała wysokiego poziomu zaawansowania technologicznego robót. Na ponad pięciu kilometrach trasy zastosowano metody bezwykopowe, w tym pięć przewiertów horyzontalnych HDD. Rozwiązania te ograniczyły ingerencję w środowisko, zwłaszcza na obszarach takich jak Rezerwat Ławice Kiełpińskie, Park Młociński, Las Nowa Warszawa czy okolice ul. Modlińskiej.
Najdłuższe przewierty (ponad kilometr) wykonano pod dnem Wisły i Lasem Młocińskim. Budimex zawęził pas robót leśnych do 15 metrów, co wymagało precyzji i dobrej koordynacji. Po zakończeniu budowy przeprowadzono rekultywację oraz nasadzenia kompensacyjne z rodzimych gatunków roślin.
Zrealizowany gazociąg o długości 28,5 km, średnicy 700 mm i ciśnieniu 8,4 MPa to ważny element krajowego systemu przesyłowego. W przyszłości może być przystosowany do transportu biometanu lub wodoru, wspierając zieloną transformację energetyczną Warszawy.