Grupa CCC. Dobre wyniki mimo niesprzyjających warunków
W tym artykule:
Wyniki mimo niesprzyjających warunków
W drugim kwartale roku przychody Grupy CCC sięgnęły 2,9 mld zł, co oznacza wzrost o 11 proc. rdr, mimo trudnego otoczenia biznesowego i niekorzystnej pogody, która szczególnie wpływa na sprzedaż obuwia. Szyldy CCC i HalfPrice zanotowały imponujące wyniki: sprzedaż wzrosła odpowiednio o 23 proc. i 21 proc. rdr. Grupa Modivo utrzymała sprzedaż na poziomie zbliżonym do roku ubiegłego.
Padło pytanie o sprzedaż działki pod CPK. "Jak z aferą wizową"
- Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa - nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele - podkreśla Dariusz Miłek, prezes zarządu Grupy CCC. - Jesteśmy w trakcie kluczowego dla wyników całego roku sezonu jesień-zima, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie pod względem produktowym - dodaje.
Marża brutto utrzymała się na stabilnym poziomie 49,3 proc. Grupa już ósmy kwartał z rzędu poprawia wskaźnik kosztów do przychodów. Szczególnie dobrze wypadła Grupa Modivo, gdzie spadek kosztów sięgnął 4 p.p. rdr dzięki integracji operacyjnej i efektowi synergii.
Ekspansja w ekspresowym tempie
Q2 2025 to także czas intensywnego rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej. Grupa powiększyła powierzchnię handlową o 75 tys. mkw., czyli ponad dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale. Tylko w okresie maj-lipiec otwarto 21 nowych sklepów HalfPrice. Do końca roku CCC planuje zwiększyć powierzchnię o kolejne 200 tys. mkw.
- Skalujemy biznes CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć ponad 300 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. HalfPrice rośnie błyskawicznie - wszędzie, gdzie się pojawia, jest bardzo dobrze przyjmowany przez klientów - komentuje Miłek.
- Już teraz mamy zabezpieczone co najmniej 300 tys. mkw. otwarć na 2026 rok, który również zapowiada się rekordowo - zaznacza.
Obok dynamicznej ekspansji HalfPrice, Grupa rozwija także nowe formaty: modernizuje sklepy eobuwie oraz rozwija koncept worldbox.
Silna rentowność i odporny model biznesowy
Wynik operacyjny CCC w Q2 wyniósł 299 mln zł (+14 proc. rdr), a EBITDA osiągnęła 465 mln zł. Rentowność EBITDA w ujęciu rocznym wzrosła skokowo o 5 p.p. do poziomu 17 proc.
- Wyniki grupy CCC w drugim kwartale po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Pomimo niesprzyjającej pogody i kosztów ekspansji utrzymujemy wysoki poziom EBITDA i poprawiamy rentowność - zaznacza prezes Grupy.
Na szczególną uwagę zasługuje marka CCC, która w drugim kwartale osiągnęła rekordową rentowność EBITDA na poziomie 22 proc. Wyraźną poprawę zanotowała także Grupa Modivo - wzrost o 7 p.p. do 10 proc.
- Od Grupy Modivo oczekujemy jednak jeszcze więcej - chcemy, aby stała się najbardziej rentownym biznesem online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy - podsumowuje Dariusz Miłek.
O CCC: Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku i wchodzi w skład indeksu WIG20. Głównym akcjonariuszem jest firma Ultro S.a.r.l. - zależna od Dariusza Miłka posiadający 33,41 proc. akcji i 39,14 proc. w głosach na WZA.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
Źródło: spółka