Zamawiasz jedno, dostajesz drugie. Skala problemu zaskakuje
UOKiK podkreśla, że usługa gastronomiczna musi być zgodna z zamówieniem. W przypadku niezgodności, konsument ma prawo do reklamacji. Inspekcja wykazała, że w wielu lokalach porcje były za małe lub użyto innych składników niż te zadeklarowane w menu.
Znaczenie cennika dla konsumenta
Konsument powinien mieć dostęp do cennika przed złożeniem zamówienia. UOKiK wskazuje, że cennik musi zawierać ceny oferowanych potraw i usług, pełne nazwy potraw oraz ich ilość/gramaturę, która powinna dotyczyć dania po przygotowaniu. Dodatkowe opłaty, takie jak za opakowanie na wynos czy serwis, powinny być jasno podane przed złożeniem zamówienia.
Dostępność cennika i składniki w menu
Cennik powinien być umieszczony w miejscu ogólnodostępnym, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz lokalu. Składniki zadeklarowane w menu nie mogą być zastępowane innymi bez wcześniejszego uzgodnienia z konsumentem.
UOKiK podkreśla, że konsument ma prawo do reklamacji, jeśli posiłek jest niezgodny z zamówieniem - na przykład jest nieświeży, brakuje w nim składników lub użyto zamienników bez zgody konsumenta.