Popularna sieć dyskontów wycofuje produkt ze sklepów
W tym artykule:
Zmiana asortymentu w popularnym dyskoncie
Aldi postanowiło wprowadzić zmiany w swoim asortymencie, aby zapewnić bardziej humanitarne warunki dla zwierząt. Już od stycznia 2026 roku na półkach Aldi znajdziesz tylko jaja ściółkowe, wolnowybiegowe lub ekologiczne. Jest to realizacja ich zapewnienia z 2016 roku o rezygnacji ze sprzedaży jaj klatkowych, co również obejmuje produkty marek własnych do końca 2025 roku.
- Odpowiedzialne kształtowanie asortymentu jaj to jeden z elementów naszej międzynarodowej polityki zakupowej dotyczącej dobrostanu zwierząt. Dlatego wycofanie jaj z chowu klatkowego to ważny krok, który pozwala zapewnić naszym klientom produkty najwyższej jakości i świeżości, jednocześnie wspierając bardziej humanitarne praktyki hodowlane - wyjaśnia Katarzyna Bawoł, kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w Aldi Polska.
Od 2021 roku marka własna "Wesoły Kurnik" bazuje wyłącznie na jajach bezklatkowych, co pokazuje determinację Aldi w dążeniu do odpowiedzialnego handlu.
Rośnie popyt na jaja z chowów alternatywnych
Polski rynek jaj dynamicznie się zmienia, co jest wynikiem rosnącej świadomości konsumentów. Z 87 procent w 2014 roku do 66 procent w 2025 roku spadł udział chowu klatkowego w Polsce. Jeszcze bardziej obiecujący jest fakt, że 42 procent jaj pakowanych pochodzi obecnie z chowów alternatywnych.
- Najnowszy komunikat Aldi to ważna i bardzo dobra wiadomość, nie tylko z perspektywy poprawy dobrostanu kur niosek. To też istotna informacja dla klientów sieci, świadcząca o zaangażowanym podejściu do kwestii warunków chowu zwierząt. Jest to również kolejny dowód na to, że branża detaliczna poważnie traktuje deklaracje w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu - skomentował Paweł Rawicki, prezes Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Pomimo trudności, takich jak epidemie grypy ptaków, produkcja jaj z chowu alternatywnego w Polsce stale rośnie. Jak dotąd nie doszło do sytuacji, w której sieci handlowe powróciłyby do sprzedaży jaj klatkowych, co podkreśla stabilność tego segmentu.
Wykazując wrażliwość na potrzeby klienta
Dzisiejsi konsumenci stają się coraz bardziej świadomi i wyczuleni na warunki, w jakich utrzymywane są zwierzęta. Badania pokazują, że 7 na 10 Polaków bierze pod uwagę te kwestie przy zakupie jaj. Już ponad 123 tysiące Polaków złożyło podpisy pod deklaracjami rezygnacji z kupowania jaj pochodzących od kur trzymanych w klatkach.
W sytuacjach awaryjnych, jak niedobór jaj, Aldi może na krótko wprowadzić jaja klatkowe, jednak ich celem jest długoterminowa zmiana w kierunku uczciwego handlu i dobrostanu zwierząt.
- Produkcja jaj z chowu alternatywnego w Polsce stale rośnie, co sprawia, że ta część rynku jest coraz stabilniejsza. Jak dotąd nie miały miejsca żadne sytuacje, które skutkowałyby powrotem sieci handlowych do sprzedaży jaj klatkowych, mimo wyzwań po drodze związanych na przykład z grypą ptaków - dodał Rawicki.
O AldiAldi to niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych. Sieć cechuje model biznesowy "no-frills", czyli minimalizacja kosztów poprzez ograniczony asortyment, niskie ceny i prosty wystrój sklepów. Właścicielami sieci dyskontów ALDI są spadkobiercy rodziny Albrechtów, która podzieliła imperium na dwie odrębne sieci - Aldi Nord i Aldi Süd.
O Stowarzyszeniu Otwarte KlatkiStowarzyszenie Otwarte Klatki jest pozarządową, ogólnopolską organizacją pożytku publicznego (OPP) założoną w 2012 roku, której celem jest walka z cierpieniem zwierząt. Działania organizacji obejmują dokumentowanie warunków chowu przemysłowego, edukację społeczeństwa i promowanie pozytywnych postaw wobec zwierząt, a także interwencje. Organizacja działa w ramach międzynarodowej koalicji Anima International.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!