Matura 2025 w VIII LO w Częstochowie - zobacz zdjęcia z drugiego dnia. Uczniowie zmierzyli się z matematyką
MATURA 2025. VIII Liceum Ogólnokształcącym Samorządowym w Częstochowie, 100 tegorocznych maturzystów przystąpiło do egzaminu z matematyki, powszechnie uznawanej za królową nauk. Po wtorkowych zmaganiach, środowy dzień był dla absolwentów kluczowym sprawdzianem wiedzy i umiejętności matematycznych, nabytych podczas ich licealnej edukacji.
Zobacz zdjęcia - kliknij TUTAJ!
Maturalna mobilizacja przed królową nauk
Atmosfera w szkole od rana była pełna skupienia i wyczekiwania. Matematyka, tradycyjnie budząca silne emocje wśród zdających, dla wielu stanowiła kulminacyjny moment wieloletnich przygotowań i szansę na udowodnienie kompetencji w logicznym myśleniu i precyzyjnych obliczeniach. Dla innych z kolei była to konieczność, obowiązkowy krok na drodze do dalszej edukacji.
Matura MATEMATYKA 2025. Tu są rozwiązane ARKUSZE CKE i poprawne ODPOWIEDZI. Które zadania sprawiły wam trudności? Ponoć było... łatwo
Głosy maturzystów przed egzaminem
Martyna, uczennica klasy 4a, przyznała: "Lekko czuję stres, już wczoraj wieczorem odczuwałam napięcie. Jednak mam wrażenie, że sobie poradzę. Czuję się dobrze przygotowana, moja Pani od matematyki naprawdę solidnie mnie przygotowała." Jej słowa odzwierciedlają mieszankę obawy i pewności siebie, która często towarzyszy uczniom przed tak ważnym egzaminem. Wiara w solidne przygotowanie, wsparte przez nauczyciela, daje jej nadzieję na pomyślne zdanie "królowej nauk".
Nadzieje i obawy uczniów klasy humanistycznej
Podobne, choć nacechowane większą dozą niepewności, nastroje towarzyszyły Filipowi, również uczniowi klasy 4A. "Uczęszczałem do klasy humanistycznej, więc matematyka nigdy nie była moją najmocniejszą stroną" - przyznał. Dodał jednak z nadzieją: "Mam jednak cichą nadzieję, że solidne przygotowanie, jakie zapewnił nam nauczyciel, przełoży się na pozytywny wynik matury."
Dyrektor o korzyściach czteroletniego cyklu nauczania
"Czteroletni cykl nauczania w liceum stwarza szersze możliwości efektywnej pracy i solidniejszego przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego" - wyjaśnia dyrektor VIII Liceum Ogólnokształcącego Samorządowego, Ilona Walczak-Dądela. "Dłuższy okres nauki ułatwia realizację pełnej podstawy programowej. Z naszej perspektywy, jako pedagogów, jest to również korzystniejsze, gdyż mamy więcej czasu na pracę z młodym człowiekiem, co pozwala nam lepiej poznać jego indywidualne potrzeby i dostosować do nich proces kształcenia."
Uczniowie odetchnęli po egzaminie z matematyki
Po upływie trzech godzin, przeznaczonych na rozwiązanie zadań maturalnych z matematyki, Wśród pierwszych, którzy opuścili salę egzaminacyjną, byli Martyna i Filip z klasy 4A. Oboje odetchnęli z widoczną ulgą. "Nie było tak przerażająco, jak się spodziewałam," wyznała Martyna. Filip wtórował jej słowami: "Matematyka tylko się wydaje, że ma takie wielkie oczy."
Plany na przyszłość po maturze
Teraz, po zakończonym egzaminie z matematyki, maturzyści VIII Liceum Ogólnokształcącego Samorządowego w Częstochowie z pewnością odczuwają ulgę i oczekują na kolejne etapy maturalnych zmagań. A potem plany na studia.
"Wybieram się na Uniwersytet Śląski w Katowicach, a moją przyszłość planuję związać z polonistyką" - zdradziła Martyna z uśmiechem. Filip natomiast dodał: "Moim celem jest prawo na jednej z krakowskich uczelni."