Używany Peugeot 3008 II (2016-2024). Poznaj jego wady i zalety zanim go kupisz
W tym artykule:
Silnik 1.2 PureTech w Peugeocie 3008 II
Najpoważniejszą i najgłośniejszą bolączką jest problem z paskiem rozrządu pracującym w kąpieli olejowej. Jego fragmenty mogą zatykać pompę oleju i pompę podciśnienia, prowadząc do utraty wspomagania hamulców, a w skrajnych przypadkach do zatarcia silnika. Należy bezwzględnie weryfikować historię wymian paska i stosowanie oleju o właściwej specyfikacji.
System AdBlue w dieslach (BlueHDi): Powszechny problem to awarie zbiorników AdBlue, w których krystalizuje się mocznik, prowadząc do uszkodzenia pompy lub czujnika NOx. Naprawa jest droga i często wiąże się z wymianą całego zbiornika (kilka tysięcy złotych).
Elektronika pokładowa
Zdarzają się zawieszenia systemu multimedialnego czy problemy z działaniem cyfrowych zegarów (i-Cockpit). Warto sprawdzić, czy wszystkie funkcje działają poprawnie.
Skrzypiąca tylna belka
W egzemplarzach z początku produkcji użytkownicy skarżyli się na hałasy dochodzące z tylnego zawieszenia. Problem był zazwyczaj usuwany na gwarancji.
Automatyczna skrzynia biegów w Peugeocie 3008 II
Skrzynie EAT są trwałe, pod warunkiem regularnej, dynamicznej wymiany oleju (co ok. 60 000 km), o czym niektórzy użytkownicy zapominają.
Sytuacja rynkowa i ceny
Ceny używanych Peugeotów 3008 II są bardzo zróżnicowane. Egzemplarze z początku produkcji (2016-2017) z silnikiem 1.2 PureTech lub 1.6 BlueHDi i przebiegami rzędu 150 000-200 000 km można znaleźć od około 55 000 - 65 000 złotych. Auta w lepszym stanie, z niższym przebiegiem i bogatszym wyposażeniem (np. Allure) z lat 2018-2020 kosztują od 70 000 do 95 000 złotych. Egzemplarze po faceliftingu (od końca 2020 roku) to wydatek od około 90 000 złotych za podstawowe wersje, aż do ponad 130 000 złotych za młode roczniki w topowych wersjach GT z mocnymi silnikami lub napędem hybrydowym.
Zalety Peugeota 3008 II
- ponadczasowy, bardzo atrakcyjny design zewnętrzny;
- oryginalne, świetnie wykonane i nowoczesne wnętrze (i-Cockpit);
- wysoki komfort podróżowania i dobre wyciszenie kabiny;
- dobre właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy;
- szeroka gama oszczędnych i dynamicznych silników;
- dobrej jakości materiały wykończeniowe w środku;
- praktyczny i ustawny bagażnik (w wersjach spalinowych);
- płynnie działające automatyczne skrzynie biegów EAT8.
Wady Peugeota 3008 II
- poważne ryzyko kosztownych awarii w silniku 1.2 PureTech (pasek rozrządu);
- wysoka awaryjność układu AdBlue w silnikach Diesla;
- ergonomia i-Cockpit nie każdemu przypadnie do gustu;
- ilość miejsca na tylnej kanapie mogłaby być większa;
- mniejszy i mniej praktyczny bagażnik w wersjach hybrydowych;
- widoczność do tyłu jest ograniczona.