Używany Peugeot 3008 II (2016-2024). Poznaj jego wady i zalety zanim go kupisz

Używany Peugeot 3008 II to niezwykle kusząca propozycja dla osób, które cenią sobie styl, nowoczesność i przyjemność z jazdy. Awangardowe wnętrze i atrakcyjna sylwetka wciąż robią ogromne wrażenie. To świetny samochód na co dzień i na rodzinne wyjazdy, o ile zaakceptujemy jego specyficzną ergonomię. Wybór egzemplarza musi być jednak poprzedzony bardzo dokładną weryfikacją, szczególnie pod kątem newralgicznych punktów silników PureTech i BlueHDi.
Gama silnikowa używanego Peugeota 3008 II jest bardzo szeroka i obejmuje jednostki benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydy plug-in.Gama silnikowa używanego Peugeota 3008 II jest bardzo szeroka i obejmuje jednostki benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydy plug-in.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Kamil Rogala
Kamil Rogala
  • Ceny używanych Peugeotów 3008 II są bardzo zróżnicowane. Egzemplarze z początku produkcji (2016-2017) z silnikiem 1.2 PureTech lub 1.6 BlueHDi i przebiegami rzędu 150 000-200 000 km można znaleźć od około 55 000 - 65 000 złotych.
  • Auta w lepszym stanie, z niższym przebiegiem i bogatszym wyposażeniem (np. Allure) z lat 2018-2020 kosztują od 70 000 do 95 000 złotych. E
  • Egzemplarze po faceliftingu (od końca 2020 roku) to wydatek od około 90 000 złotych za podstawowe wersje, aż do ponad 130 000 złotych za młode roczniki w topowych wersjach GT z mocnymi silnikami lub napędem hybrydowym.
  • Wirtualna Polska
[1/4] Ceny używanych Peugeotów 3008 II są bardzo zróżnicowane. Egzemplarze z początku produkcji (2016-2017) z silnikiem 1.2 PureTech lub 1.6 BlueHDi i przebiegami rzędu 150 000-200 000 km można znaleźć od około 55 000 - 65 000 złotych. Źródło zdjęć: Polska Press Grupa | Kamil Rogala

Silnik 1.2 PureTech w Peugeocie 3008 II

Najpoważniejszą i najgłośniejszą bolączką jest problem z paskiem rozrządu pracującym w kąpieli olejowej. Jego fragmenty mogą zatykać pompę oleju i pompę podciśnienia, prowadząc do utraty wspomagania hamulców, a w skrajnych przypadkach do zatarcia silnika. Należy bezwzględnie weryfikować historię wymian paska i stosowanie oleju o właściwej specyfikacji.

System AdBlue w dieslach (BlueHDi): Powszechny problem to awarie zbiorników AdBlue, w których krystalizuje się mocznik, prowadząc do uszkodzenia pompy lub czujnika NOx. Naprawa jest droga i często wiąże się z wymianą całego zbiornika (kilka tysięcy złotych).

Elektronika pokładowa

Zdarzają się zawieszenia systemu multimedialnego czy problemy z działaniem cyfrowych zegarów (i-Cockpit). Warto sprawdzić, czy wszystkie funkcje działają poprawnie.

Skrzypiąca tylna belka

W egzemplarzach z początku produkcji użytkownicy skarżyli się na hałasy dochodzące z tylnego zawieszenia. Problem był zazwyczaj usuwany na gwarancji.

Automatyczna skrzynia biegów w Peugeocie 3008 II

Skrzynie EAT są trwałe, pod warunkiem regularnej, dynamicznej wymiany oleju (co ok. 60 000 km), o czym niektórzy użytkownicy zapominają.

Sytuacja rynkowa i ceny

Ceny używanych Peugeotów 3008 II są bardzo zróżnicowane. Egzemplarze z początku produkcji (2016-2017) z silnikiem 1.2 PureTech lub 1.6 BlueHDi i przebiegami rzędu 150 000-200 000 km można znaleźć od około 55 000 - 65 000 złotych. Auta w lepszym stanie, z niższym przebiegiem i bogatszym wyposażeniem (np. Allure) z lat 2018-2020 kosztują od 70 000 do 95 000 złotych. Egzemplarze po faceliftingu (od końca 2020 roku) to wydatek od około 90 000 złotych za podstawowe wersje, aż do ponad 130 000 złotych za młode roczniki w topowych wersjach GT z mocnymi silnikami lub napędem hybrydowym.

Zalety Peugeota 3008 II

  • ponadczasowy, bardzo atrakcyjny design zewnętrzny;
  • oryginalne, świetnie wykonane i nowoczesne wnętrze (i-Cockpit);
  • wysoki komfort podróżowania i dobre wyciszenie kabiny;
  • dobre właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy;
  • szeroka gama oszczędnych i dynamicznych silników;
  • dobrej jakości materiały wykończeniowe w środku;
  • praktyczny i ustawny bagażnik (w wersjach spalinowych);
  • płynnie działające automatyczne skrzynie biegów EAT8.

Wady Peugeota 3008 II

  • poważne ryzyko kosztownych awarii w silniku 1.2 PureTech (pasek rozrządu);
  • wysoka awaryjność układu AdBlue w silnikach Diesla;
  • ergonomia i-Cockpit nie każdemu przypadnie do gustu;
  • ilość miejsca na tylnej kanapie mogłaby być większa;
  • mniejszy i mniej praktyczny bagażnik w wersjach hybrydowych;
  • widoczność do tyłu jest ograniczona.

Wybrane dla Ciebie

Autonomiczny DriX H-8 w służbie Orlen Petrobaltic
Autonomiczny DriX H-8 w służbie Orlen Petrobaltic
Warszawa: Wypadek na Ochocie. Poszkodowany rowerzysta w szpitalu
Warszawa: Wypadek na Ochocie. Poszkodowany rowerzysta w szpitalu
Baltexpo 2025: Trzy dni targów o gospodarce morskiej
Baltexpo 2025: Trzy dni targów o gospodarce morskiej
Warszawa: Kolizja na Bemowie. Kierujący hulajnogą wjechał na czerwonym świetle
Warszawa: Kolizja na Bemowie. Kierujący hulajnogą wjechał na czerwonym świetle
Konin: Mural społeczny. Mieszkańcy współtworzyli dzieło na Zatorzu
Konin: Mural społeczny. Mieszkańcy współtworzyli dzieło na Zatorzu
Kroczyce: Sprawa pobicia 11-latka w szkole. Prokuratura bada, czy policjanci przekroczyli swoje uprawnienia
Kroczyce: Sprawa pobicia 11-latka w szkole. Prokuratura bada, czy policjanci przekroczyli swoje uprawnienia
Ekrany i odrabianie lekcji. Jak ustalić granice w czasie szkolnym?
Ekrany i odrabianie lekcji. Jak ustalić granice w czasie szkolnym?
Łebieńska Huta: Samochód potrącił grupę nastolatków. Zginął 10-latek
Łebieńska Huta: Samochód potrącił grupę nastolatków. Zginął 10-latek
Siennica Różana: Nowa wystawa w Dworze Sztuki oraz koncert
Siennica Różana: Nowa wystawa w Dworze Sztuki oraz koncert
Rzeszów: Rusza Jesienna Cudotwórnia - cykl warsztatów
Rzeszów: Rusza Jesienna Cudotwórnia - cykl warsztatów
Mściów: Poszukiwania zaginionego. W akcji strażacy
Mściów: Poszukiwania zaginionego. W akcji strażacy
Statystyczne podsumowanie po pierwszej rundzie THL. Część pierwsza
Statystyczne podsumowanie po pierwszej rundzie THL. Część pierwsza