Mroczna polska strzelanka RPG wychodzi na ostatnią prostą
Poznaliśmy nowe informacje na temat następnej dużej aktualizacji do polskiego Witchfire.
Na oficjalnej stronie polskiego studia The Astronauts pojawił się wpis poświęcony Reckoning, czyli następnej aktualizacji do strzelanki RPG Witchfire.
- Nazwę Reckoning, czyli Rozrachunek, wybrano dlatego, że ta aktualizacja doprowadzi mechanizmy rozgrywki do praktycznie ostatecznego kształtu.
- Autorzy zachowają kilka niespodzianek na wersję 1.0, a niektóre elementy zostaną jeszcze w przyszłości rozszerzone, ale ogólnie wraz z premierą następnego patcha większość gameplaya będzie już gotowa.
- Drugim powodem wyboru tej nazwy jest to, że w ostatnich łatkach moc postaci gracza cały czas rosła, pozwalając nam rozprawiać się coraz szybciej z hordami Wiedźmy, więc teraz przyjdzie wreszcie czas, aby ta nas skontrowała.
Walka w zwarciu otworzy nowe możliwości w walce z Wiedźmą
Aktualizacja Reckoning doda walkę w zwarciu. Poza zwykłymi atakami trzy oferowane przez patch bronie białe (plus pięść) będą miał techniki specjalne, aktywowane przez konkretne akcje. Przykładowo: jeśli podczas skoku w górę naciśniemy przycisk kucnięcia, to będziemy mogli wykonać potężne uderzenie Morgenszternem, co pokazuje poniższy filmik.
Aktualizacja doda także opcje dostępności, takie jak filtr dla osób z arachnofobią czy opcję zwiększenia czcionki. W Reckoning nie zabraknie także nowej broni palnej w postaci pistoletu maszynowego Fatum.
Witchfire dostępne jest obecnie wyłącznie na PC w ramach wczesnego dostępu. Aktualizacja Reckoning będzie oznaczona numerem 0.8 i ukaże się w grudniu tego roku. Premiera patchy 0.9 i 1.0 (i tym samym koniec Early Access) zaplanowano na 2026 r.