Jason Donovan i Jan Sebastian Bach w jednym utworze?
Od skromnego debiutu do list przebojów
„Sealed with a Kiss” to dzieło duetu Peter Udell (tekst) i Gary Geld (muzyka). Pierwszą wersję piosenki nagrał amerykański kwartet The Four Voices w maju 1960 roku. Choć utwór miał wiele uroku i wzruszający tekst, nie zdobył popularności i szybko został zapomniany. Był to jednak pierwszy krok do późniejszego sukcesu.
W 1962 roku Brian Hyland nagrał nową wersję, która dotarła aż do 3. miejsca na listach Billboard Hot 100 i UK Singles Chart. Dziesięć lat później własną, nowocześnie zaaranżowaną wersję zaprezentował Bobby Vinton – z charakterystycznym wstępem na bongo, osiągając 19. miejsce Billboard Hot 100 i aż 2. miejsce na liście Adult Contemporary.
Melodia inspirowana mistrzem – Bach i jego ćwiczenia palcowe
Ciekawostką jest to, że melodia „Sealed with a Kiss” została częściowo oparta na tzw. ćwiczeniach palcowych Bacha – prostych sekwencjach dźwięków znanych każdemu adeptom pianina. Brian Hyland wspominał, że kompozytor Gary Geld przyznał mu, iż piosenka „jest oparta, choć nie w całości, na takim właśnie ćwiczeniu”.Ćwiczenia te, służące rozwijaniu techniki pianistycznej, charakteryzują się prostymi, powtarzalnymi motywami, które łatwo wpadają w ucho. Dzięki temu „Sealed with a Kiss” zyskało melodyjny, niemal klasyczny charakter, który wyróżniał ją na tle innych popowych ballad tamtych lat i nadał jej ponadczasowy urok.
Jason Donovan i międzypokoleniowy hit z 1989 roku
Po sukcesie wersji Hylanda, piosenka doczekała się wielu coverów. Najbardziej znanym z nich był utwór nagrany przez australijskiego aktora i piosenkarza Jasona Donovana w 1989 roku. Jego wersja dotarła na szczyt brytyjskiej listy przebojów, gdzie utrzymała się przez dwa tygodnie, a także zdobyła popularność w wielu innych krajach.Donovan i jego producenci chcieli dotrzeć z tą wersją do szerszej, międzypokoleniowej publiczności. Nadali jej nowoczesne brzmienie – usunięto charakterystyczną harmonijkę, a w aranżacji pojawiły się smyczki i subtelne efekty elektroniczne podkreślające wokal. Dzięki temu klasyczna ballada zyskała świeżość i nową energię, która podbiła serca słuchaczy lat 80.