Kalisz: Barokowe brzmienia w Kościele Garnizonowym.
W programie wieczoru zabrzmią arcydzieła muzyki barokowej:
- J.S. Bach - Sonata g-moll BWV 1001 (Adagio) - skrzypce solo
- J.S. Bach - Koncert organowy a-moll BWV 593 (Allegro - Adagio - Allegro) - organy solo
- G.F. Haendel - Sonata skrzypcowa D-dur HWV 371 (Affetuoso - Allegro - Larghetto - Allegro)
- A. Corelli - Sonata skrzypcowa D-dur op. 5 nr 1 (Grave - Allegro)
- J.S. Bach - Partita II BWV 1004 (Sarabande - Gigue) - skrzypce solo
- D. Buxtehude - Praeludium in g BuxWV 149 - organy solo
Wstęp na koncert jest wolny.
- Zachęcamy wszystkich melomanów, mieszkańców Kalisza oraz gości miasta do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu. Wieczór z muzyką Bacha, Haendla, Corellego i Buxtehudego w wykonaniu wybitnych artystów to doskonały sposób na artystyczne zakończenie letniego weekendu - mówi Alicja Zielińska, dyrektor artystyczna festiwalu i prezes Stowarzyszenia Nasze Kaliskie.
Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Nasze Kaliskie we współpracy z Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu. Festiwal dofinansowano ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
Michał Grześkowiak
Skrzypek. Muzykolog. Manager kultury. Jako instrumentalista specjalizuje się w wykonawstwie historycznym. Współzałożyciel Orkiestry Barokowej Accademia dell'Arcadia. Współpracował z wieloma zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie na instrumentach dawnych. Współtwórca i moderator cyklu koncertowego "Muzyka w Dawnej Wielkopolsce", w ramach którego odbyło się od roku 2002 ponad 250 wydarzeń koncertowych, teatralnych i widowisk promujących muzykę dawną w szerokim kontekście kulturowym. Inicjator odbywającego się od 2009 r. Festiwalu Haendel. W swoim dorobku mawiele nagrań dokonanych w ramach cyklów rekonstrukcji muzyki Wielkopolskiej (w tym pierwsze prawykonanie i nagranie dzieł Benedykta Cichoszewskiego) w ramach cyklu "Musica Restituta", dzieł jasnogórskich - Musica Claramontana oraz dzieł klasztoru na Świętej Górze w Gostyniu (Musica Sacramontana). Wielkorotnie nominowany do nagrody "Fryderyka", którą otrzymał za nagranie dzieł z Archiwum Jasnogórskiego. W ramach promocji europejskiej muzyki baroku współpracował z japońską wytwórnią MCI. Jakomanager kultury nagrodzony za autorskie przedsięwzięcia "Muzyka w Dawnej Wielkopolsce" oraz "Musica Restituta" Medalem Młodej Sztuki w roku 2006. Specjalizuje się w promocji regionalnej poprzez wykorzystanie potencjału kulturowego i turystycznego.
Związany z projektami promującymi polską kulturę muzyczną na terenie Unii Europejskiej. W roku 2021 stypendysta Ministerstwa Kultury Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Zajmuje się przygotowaniem do wydania polskich starodruków Biblioteki Narodowej oraz ich promocją europejską.
Karol Mróz
Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu w klasie organów prof. Kazimierza Madziały. Ukończył Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, studiując w klasie organów pod kierunkiem prof. Ireny Wisełki - Cieślar oraz dr Krzysztofa Urbaniaka i mgr Karola Hilla. Swoje umiejętności wykonawcze doskonalił biorąc czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez artystów, takich jak: Wolfgang Zerer, Bernhard Haas, Gerhard Gnann, Theo Jellema, Nicholas Parle, Martin Rost, Tineke Steenbrink. Występował jako solista i kameralista na wielu festiwalach organowych w kraju i za granicą (Holandia, Niemcy, Stany Zjednoczone).
Karol Mróz jest nauczycielem organów i fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Odolanowie. W latach 2012-2018 prowadził klasę organów w Niepublicznej Szkole Muzycznej II stopnia w Turku. W latach 2018-2020 pełnił funkcję dyrygenta chóru "Dysonans" w II Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Kaliszu. Artysta skoncentrowany jest na intensywnej działalności dydaktycznej i metodycznej, mającej na szczególnym względzie technikę oraz poprawność aparatu gry na organach. Wielu absolwentów wychowanych pod jego kierunkiem kontynuowało naukę w akademiach muzycznych.
W kręgu zainteresowań artysty znajduje się również sztuka organomistrzowska, której owocem jest dbałość o dobrą kondycję wielu instrumentów.