Legendia w Chorzowie rozpoczęła sezon. Poleca się na lato
- Legendia działa obecnie już praktycznie przez cały rok, również w sezonie zimowym. Sezon letni zaczął się z końcem marca, bardziej poważnie działamy od majówki, natomiast od 19 czerwca, czyli od Bożego Ciała działamy już codziennie, czyli w trybie w pełni wakacyjnym: codziennie 7 dni w tygodniu od godziny 10:00 do godziny 20:00 – mówi „Dziennikowi Zachodniemu” Izabela Kieliś, dyrektorka Legendii.
Dużą popularnością cieszą się też Legendia Nights, kiedy park jest otwarty również w nocy. Pierwsza w tym sezonie odbędzie się 21 czerwca, kolejne - mniej więcej co 2 tygodnie. - W tym roku mamy zaplanowanych 6 edycji, natomiast 9 sierpnia mamy również bardzo specjalne wydarzenie, czyli Legendia Magic Beats Festival. Mieści się w formule Legendii, natomiast jest to rzeczywiście regularny festiwal muzyczny, podczas którego gwiazdą wieczoru będzie CBool – zapowiada dyrektor Izabela Kieliś.
Symboliczne otwarcie Dream Flight Airlines u progu sezonu letniego
U progu sezonu Legendia zaprosiła dziennikarzy i influencerów na symboliczne ponowne otwarcie trzech wielkich atrakcji. - Zaczęliśmy od dużych samolotów, które dzisiaj nazywają się Dream Flight Airlines, chociaż ja wiem, że dla większości Ślązaków i osób z południa Polski one zawsze będą dużymi samolotami. To jest atrakcja, która tak naprawdę została otwarta wraz z Wesołym Miasteczkiem w 1959 r., natomiast są osoby, które wspominają, że jeszcze rok przed otwarciem samoloty już funkcjonowały. Możemy więc powiedzieć, że samoloty są nawet o rok starsze od Wesołego Miasteczka. Oczywiście w tym roku jak zwykle przeszły gruntowny przegląd – opowiada Izabela Kieliś.
Legendia to najstarszy lunapark w Polsce
Ten zajmujący 26 hektarów najstarszy lunapark w Polsce powstał w 1959 r. Przez lata bawiły się tam kolejne pokolenia mieszkańców regionu i gości. Wokół jeziora zlokalizowanych jest ponad 40 atrakcji - dziecięcych, familijnych oraz ekstremalnych. W 2015 r. lunapark kupiła słowacka firma Tatra Mountain Resort, inwestując w nowe atrakcje i modernizację tych starszych.
Na gości czekają te zarówno dobrze znane i lubiane, jak np. diabelski młyn (Legendia Flower), duże samoloty (Dream Flight Airlines) czy filiżanki (Tea Cups), jak również nowości, m.in. Diamond River – ześlizg do wody z wysokości 8 i 12 m, czy zapierający dech w piersiach Lech Coaster – nagrodzony tytułem Best Coaster 2017 w prestiżowym, branżowym konkursie na najlepszy europejski rollercoaster 2017 r.
Jak informuje dyrektor Izabela Kieliś, rocznie Legendię odwiedza obecnie ok. 0,5 mln gości, podczas gdy przed zmianą właściciela było to 350 tys. W większości to mieszkańcy woj. śląskiego, ale Legendię odwiedzają również chętnie mieszkańcy innych regionów Polski, jest też wielu gości z Czech i Niemiec. Ponad 30 tys. osób kupiło już w tym roku bilet sezonowy, uprawniający do wielokrotnych wejść. Nowością jest bilet spacerowy za 39 zł, który uprawnia do wejścia na teren Legendii bez możliwości korzystania z atrakcji. To dobra oferta np. dla seniorów, którzy nie chcą korzystać z karuzel, ale chcą spędzić czas z rodziną w zielonym otoczeniu.
- Legendia - Śląskie Wesołe Miasteczko to miejsce, które zachwyca zielenią, magią i wyjątkową atmosferą. Jest parkiem tematycznym, nie parkiem rozrywki. To jest znacząca różnica, dlatego że w parkach rozrywki priorytetem jest adrenalina, emocje, wysokość, prędkość. Legendia nie bierze udziału w wyścigu rekordów, natomiast bierze udział w zaskakiwaniu gości wyjątkowymi emocjami. Naszym celem jest, aby nasi goście wyszli stąd z myślą: jak oni to robią? - mówi brand manager Legendii Krystian Borkowski.