Paweł Horodyski z III nagrodą na Konkursie Królowej Sonji w Oslo
Paweł Horodyski III nagrodę wywalczył interpretacjami arii Leone „Nel mondo e nell’abisso” z opery „Tamerlano” Jerzego Fryderyka Händla i arii Fiesca „A te l’estremo addio… Il lacerato spirito” z opery „Simon Boccanegra” Giuseppe Verdiego. Został także nagrodzony za najlepsze wykonanie pieśni („Gruppe aus dem Tartarus” Franciszka Schuberta, „Stary Kapral” Stanisława Moniuszki, „Odins Meeresritt” Carla Loewego). Pozostałe dwa miejsca na podium zajęły amerykańskie śpiewaczki – mezzosopranistka Meridian Prall wyjeżdża z Oslo z II nagrodą, a sopranistka Kathleen O’Mara jest laureatką I nagrody.
Bydgoszcz: 3 mężczyzn zatrzymanych po nocnych wybrykach na hulajnodze
Paweł Horodyski urodził się w 2000 roku. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu prof. Bogdana Makala. W latach 2019-23 kształcił się w Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, a następnie w latach 2023-25 był uczestnikiem Opera Studio w Bayerische Staatsoper w Monachium. Od sezonu 2025/26 jest solistą Bayerische Staatsoper.
Na swoim koncie ma występy w Operze Wrocławskiej (Guglielmo w „Così fan tutte” i Figaro w „Weselu Figara”Mozarta, Zuniga w „Carmen” Bizeta), Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (Zbigniew w „Strasznym Dworze” Moniuszki), a także na Festival d’Aix-en-Provence (Masetto w „Don Giovannim” Mozarta pod batutą Sir Simona Rattle’a) czy Tiroler Festspiele Erl (Lord Walter Walton w „Purytanach” Belliniego).
W sezonie 2025/26 ma zaplanowane spektakle m. in. w Tiroler Festspiele Erl (Alessio w „Lunatyczce” Belliniego), Teatro di San Carlo w Neapolu (Quinault w „Adrianie Lecouvreur” Cilei), Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (Sarastro w „Czarodziejskim flecie” Mozarta), Operze Wrocławskiej (Zbigniew w „Strasznym Dworze” Moniuszki) czy na Festiwalu Opera Rara w Krakowie (Masetto w „Don Giovannim” Mozarta).
W swojej macierzystej Bayerische Staatsoper w Monachium w najbliższych miesiącach wystąpi m. in. w „Traviacie” Verdiego, „Don Giovannim” Mozarta, „Madamie Butterfly” Pucciniego, „Sprzedanej narzeczonej” Smetany, „Ariadnie na Naxos” i „Salome” Straussa, „Fideliu” Beethovena i „Parsifalu” Wagnera.