Częstochowa. Blisko 7 mln zł z miejskiej kasy na promocję przez sport
Miasto Częstochowa rozstrzygnęło przetargi na promocję poprzez sport. Łączna kwota, jaką przeznaczono na ten cel, wynosi niemal 7 milionów złotych. Do programu zakwalifikowały się cztery kluby, które spełniły wymagania formalne i sportowe, czyli udział w najwyższych klasach rozgrywkowych oraz obecność w rywalizacji pucharowej lub przy organizacji innych zawodów sportowych.
Najwięcej dla Rakowa i Włókniarza
Zdecydowaną większość środków – po 2,5 mln zł – otrzymają kluby Raków i Włókniarz. Na promocję miasta przez siatkówkę trafi 1,2 mln zł, a poprzez tenis stołowy – 700 tys. zł. W sumie cztery przetargi zostały podzielone według dyscyplin: piłka nożna, siatkówka, tenis stołowy i żużel.
Promocja przez siatkówkę: 1,2 mln zł dla Norwida
W ramach pierwszej części postępowania dotyczącej promocji miasta przez piłkę siatkową wybrano ofertę KLUBU SPORTOWEGO NORWID CZĘSTOCHOWA Sp. z o.o. Klub otrzyma 1 200 000 zł brutto. Złożona oferta spełniła wszystkie wymogi zawarte w specyfikacji zamówienia i zdobyła maksymalną liczbę 300 punktów. Była to jedyna oferta w tej części przetargu, nie odrzucono żadnej propozycji.
Raków Częstochowa z kontraktem wartym niemal 2,5 mln zł
W drugiej części przetargu, obejmującej promocję miasta przez piłkę nożną, wybrano ofertę klubu RKS RAKÓW CZĘSTOCHOWA S.A. Umowa opiewa na kwotę 2 499 999,99 zł brutto. Również w tym przypadku oferta była jedyną złożoną i spełniła wszystkie kryteria formalne i merytoryczne, uzyskując komplet 300 punktów.
Tenis stołowy z miejskim wsparciem: 700 tys. zł dla AZS UJD
W części trzeciej postępowania – obejmującej promocję poprzez tenis stołowy – zwycięzcą została oferta złożona przez Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie. Przyznana kwota to 699 993 zł brutto. Również i tu złożono tylko jedną ofertę, która została oceniona na 300 punktów i zakwalifikowana do realizacji.
Włókniarz Częstochowa otrzyma 2,5 mln zł
Ostatnia, czwarta część przetargu dotyczyła promocji Częstochowy poprzez sport żużlowy. Zwycięska oferta została złożona przez WŁÓKNIARZ CZĘSTOCHOWA S.A. i opiewa na kwotę 2 500 000,01 zł brutto. Także w tej części przetargu nie odrzucono żadnych ofert – jedyna złożona propozycja otrzymała maksymalną liczbę punktów.
Co w zamian za wsparcie?
Miasto postawiło beneficjentom konkretne wymagania. Zgodnie z umową, kluby będą zobowiązane do umieszczania w nazwie zespołu określenia „Częstochowa” lub jego form gramatycznych, takich jak „Częstochowska”, „Częstochowski” czy „Częstochowskie”. Obowiązkowe będzie również eksponowanie logo miasta, zarówno na materiałach promocyjnych, jak i informacyjnych, które mają być przygotowane i sfinansowane przez same kluby.
Dodatkowo drużyny będą zobowiązane do kreowania pozytywnego wizerunku Częstochowy w ramach wszystkich prowadzonych działań promocyjnych. W umowie znalazł się też zapis o nieodpłatnym udostępnieniu wizerunku zawodników i całej drużyny na potrzeby miejskiej promocji.
Realizacja umów będzie nadzorowana przez Wydział Kultury i Sportu Urzędu Miasta Częstochowy. To właśnie ten wydział będzie odpowiedzialny za bieżącą kontrolę tego, jak kluby wywiązują się z zapisanych w dokumentach zobowiązań. Wzory umów zawierają szczegółowe zapisy, które określają zakres i sposób realizacji usług promocyjnych.