Aplikacja z produktami spożywczymi. Pokazuje, w którym sklepie zapłacimy najmniej
Aplikacja ma dane z 13 sieci handlowych
Autorami aplikacji są eksperci ASM Group, autorzy raportu „Badanie i Raport Koszyk Zakupowy”. Aplikacja porównuje ceny koszyków zakupowych na podstawie rzeczywistych danych, zbieranych co tydzień w 13 ogólnopolskich sieciach handlowych.
Użytkownicy zyskują wgląd w aktualne ceny produktów z najpopularniejszych kategorii - od nabiału i pieczywa, po środki higieniczne i napoje.
Dobór produktów oparto na badaniu preferencji zakupowych Polaków przeprowadzonym przez ASM Group. Jak podano, wyniki projektów badawczych ASM jednoznacznie pokazują, że wciąż najtańsze zakupy można zrobić w sklepach stacjonarnych.
Z danych skorzystają też firmy
– Udostępnienie aplikacji bazującej na wiarygodnych danych dostarczanych przez ASM Group to przykład, jak dane mogą zmieniać zasady gry na rynku sieci handlowych w Polsce. Naszą ambicją jest łączenie świata firm i konsumentów, oferując obu stronom wartość płynącą z rzetelnej informacji. Chcemy, aby użytkownicy aplikacji nie tylko zyskiwali dostęp do przejrzystych porównań cen, ale także – jako aktywni uczestnicy tego ekosystemu – współtworzyli bazę jakościowych danych, z których mogą korzystać również firmy FMCG i sieci handlowe – powiedział Łukasz Stańczak, prezes zarządu ASM Group, cytowany w komunikacie.
Darmowa aplikacja „Koszyk Zakupowy” jest dostępna w sklepach App Store i Google Play.
Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA, w 7 na 13 sieci objętych analizą, ceny badanych produktów były wyższe niż przed miesiącem. Dodatkowo tylko dwie sieci oferowały koszyki poniżej 300 zł.
W czerwcu najbardziej podrożał szampon do włosów (10,10 proc.) i ser żółty (3,01 proc.), podczas gdy pomidory potaniały o ponad 26 proc. Najkorzystniejsze ceny oferowały sklepy typu Cash & Carry a najdrożej było w dark store.
Źródło: ASM Group