Lara Croft świętuje wynik, o którym inne bohaterki gier mogą pomarzyć
Lara Croft została dwukrotnie wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa. Panią archeolog uznano za najpopularniejszą bohaterkę gier wideo.
Lary Croft przedstawiać chyba nikomu nie trzeba, nawet jeżeli nie jesteście fanami serii "Tomb Raider". Legendarna bohaterka jest na tyle popularna, że osiągnęła sukces, o którym wielu może tylko pomarzyć. Udało jej się trafić do księgi Rekordów Guinnessa – i to w dwóch kategoriach.
Lara Croft bije rekordy
Wczoraj na oficjalnej stronie Rekordów Guinnessa pojawiła się informacja o rozszerzeniu osiągnięć Lary Croft o zdobycie dwóch tytułów rekordzistki świata:
- najlepiej "sprzedającej się" bohaterki gier wideo;
- postaci z gier wideo, która trafiła na największą liczbę okładek magazynów.
Na te imponujące osiągnięcia Lara Croft pracowała przez długie lata. Panią archeolog po raz pierwszy mieliśmy okazję zobaczyć prawie 30 lat temu, kiedy to w 1996 roku zadebiutował "Tomb Raider". Od tamtego czasu seria rozrosła się o kolejne 11 głównych odsłon, a także liczne spin-offy, które do października zeszłego roku rozeszły się w nakładzie 100 milionów egzemplarzy.
Jeżeli natomiast chodzi o magazyny, to według ostatniego oficjalnego zestawienia z kwietnia tego roku, Lara pojawiła się na okładkach 2300 razy. Mogliśmy ją zobaczyć w takich tytułach jak "Newsweek" czy "Time".
Redaktorka Guinness World Records określiła Larę Croft jako "prawdziwą ikonę gamingu", która stanowiła inspirację dla innych gier jak chociażby serii "Uncharted". Komentarza udzielił także Scot Amos, szef studia Crystal Dynamics.
Jako wielcy fani Lary Croft mieliśmy ogromne szczęście towarzyszyć społeczności "Tomb Raider" w tej podróży przez wszystkie te lata. Przez niemal trzy dekady była wzorem do naśladowania i źródłem inspiracji, a uznanie jej dziedzictwa przez Księgę Rekordów Guinnessa jest dla nas zaszczytem.
Najnowszą główną odsłoną serii wciąż pozostaje wydane w 2018 roku "Shadow of the Tomb Raider". Crystal Dynamics pracuje obecnie nad dwunastą częścią we współpracy z Amazon Games. Studio nie ma jednak lekko, ponieważ w tym roku musiało dwukrotnie przeprowadzić redukcję zatrudnienia.