„Myślę, że świat ma dość GTA ode mnie”. Legenda Rockstar Games nie żałuje, że nie tworzy GTA 6 i wskazuje swoją najlepszą grę
Dan Houser potwierdził, że nie brał udziału w produkcji GTA VI. Opowiedział również, którą ze swoich gier uważa za najlepszą i wyjaśnił, dlaczego wciąż nie powstało Bully 2.
Spis treści:
- GTA 6 bez Dana Housera
- Najlepsza gra Housera
- Gdzie podziało się Bully 2?
W 2020 roku szeregi Rockstar Games opuścił jeden ze współzałożycieli firmy, Dan Houser, który niedługo później założył nowe studio. Wielu fanów zastanawiało się jednak, czy przed odejściem w jakikolwiek sposób przyczynił się do powstania Grand Theft Auto VI. Teraz poznaliśmy odpowiedź na to pytanie.
GTA 6 bez Dana Housera
Serwis IGN przeprowadził wywiad z Danem Houserem, podczas którego poruszono m.in. temat GTA 6. Twórca związany z serią od początków jej istnienia potwierdził, że nie brał udziału w procesie tworzenia nadchodzącej odsłony. Wierzy jednak, że gra będzie świetna nawet bez niego.
Napisałem ostatnie 10 albo 11 z nich, więc myślę, że świat ma już dość GTA ode mnie. […] Nie będzie to więc historia, którą napisałem, ani postacie, które stworzyłem, ale na pewno będzie świetna.
Ta informacja wywołała poruszenie wśród wieloletnich fanów serii. Należy jednak pamiętać, że Houser nie był jedynym scenarzystą w Rockstar Games. Oprócz niego w studiu byli jeszcze m.in. Rupert Humphries czy Michael Unsworth. Co prawda drugi z panów opuścił firmę w 2023 roku, lecz wówczas GTA 6 znajdowało się już na zaawansowanym etapie produkcji.
Choć Houser nie pracuje nad nową odsłoną serii, nie oznacza to, że nie miał na nią pomysłów. Podobno swego czasu zaproponował trzy koncepcje fabuły, jednak każda została odrzucona przez Take-Two, ponieważ uznano je za „zbyt mroczne”.
Brak uznanego twórcy nie wpływa jednak na przewidywaną sprzedaż gry. Na podstawie danych z list życzeń wydawca spodziewa się, że GTA 6 rozejdzie się w 20 milionach egzemplarzy w ciągu 24 godziny od premiery.
Podczas rozmowy Houser przypomniał także, iż obecnie pracuje nad dwiema grami z otwartym światem. Pierwsza z nich to trzecioosobowa komedia, powiązana z uniwersum AbsurdAVerse, a druga to dystopijna tragedia, będąca adaptacją A Better Paradise.
Najlepsza gra Housera
Na przestrzeni lat Dan Houser był zaangażowany w powstanie wielu kultowych produkcji. Oprócz serii GTA pracował także m.in. nad Red Dead Redemption, Max Payne 3 czy Bully. Podczas rozmowy zdradził, który tytuł jest jego zdaniem najlepszy.
Red Dead 2 było moim zdaniem najlepszym projektem, nad którym pracowałem. Było spełnieniem koncepcji otwartego świata, zabierającego graczy w emocjonalną podróż.
Gdzie podziało się Bully 2?
Wydane w 2006 roku Bully znacząco różniło się od serii GTA, lecz mimo to zdobyło wierne grono fanów. Nigdy jednak nie doczekali się oni kontynuacji, choć na jej temat krążyło w sieci wiele plotek. Podczas wywiadu z IGN Houser odniósł się do tematu, ujawniając dlaczego tak się stało.
Myślę, że to była po prostu kwestia przepustowości. Jeśli masz niewielki zespół kreatywny i niewielką kadrę kierowniczą wyższego szczebla, po prostu nie jesteś w stanie zrealizować wszystkich projektów, które chcesz.
Dziennikarz Chris Klippel zwrócił jednak uwagę, że Houser jest najpewniej objęty dożywotnią umową o zaufaniu poufności (NDA). Uważa, że chociaż słowa twórcy są prawdziwe, to najpewniej niekompletne, a za brakiem Bully 2 może kryć się coś więcej niż tylko „kwestia przepustowości”.