Remaster GTA 4 pod znakiem zapytania. Weteran zdradza kulisy
Weteran serii GTA ponownie odniósł się do kwestii remastera uwielbianej „czwórki”. Obbe Vermeij podzielił się ciekawostką na temat mechaniki, którą fani cyklu próbowali zrozumieć.
Mimo upływu wielu lat od premier pierwszych odsłon gangsterskiej serii gier od Rockstara, wciąż jest wielu fanów, którzy regularnie wracają do takich tytułów jak GTA III, GTA: Vice City czy GTA: San Andreas. Są też takie osoby, które nadal próbują rozwiązać niewyjaśnione kwestie, w tym działanie konkretnych mechanik w kultowych produkcjach.
Pory roku i dnia w kultowych odsłonach GTA
Obbe Vermeij to współtwórca GTA III, GTA IV, GTA: VC oraz GTA: SA, który chętnie zabiera głos w sprawach dotyczących tworzenia gier wideo. Niedawno wyjaśnił trapiący fanów serii problem odnośnie pór roku, podczas których rozgrywa się akcja tych starszych produkcji. Społeczność zastanawiała się bowiem, czy pora dnia, o której wschodzi i zachodzi słońce oraz pogoda są z tym związane.
Weteran cyklu stwierdził, że szczegóły odnośnie pory dnia i roku nie miały większego znaczenia dla twórców. Rockstar ustalił jedynie, że akcja GTA III, GTA: Vice City czy GTA: San Andreas miała rozgrywać się w „przeciętny dzień”, czyli ani w trakcie charakterystycznej mroźnej zimy, ani środku lata.
Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek dyskutowano o porze roku lub dacie. Miał to być po prostu przeciętny dzień. Nie środek lata. Nie zima. Coś pomiędzy - napisał Obbe Vermeij.
Obbe Vermeij tworząc kultowe produkcje nigdy nie zastanawiał się nad dokładnym czasem wschodu i zachodu słońca. Trasę poruszającego się po okręgu słońca projektował jedynie tak, aby dobrze się to prezentowało.
Remaster GTA 4 „nie byłby łatwy”
Były pracownik studia Rockstar Games ponownie poruszył kwestię potencjalnego remastera GTA IV, o którym marzy wielu fanów (do tej pory produkcja nie otrzymała oficjalnego odświeżenia). Obbe Vermeij zaznaczył, że stworzenie takiej produkcji nie byłoby proste ze względu na jedną istotną rzecz: silnik RAGE.
Rockstar Advanced Game Engine (w skrócie właśnie RAGE) to autorski silnik Rockstara, który jest wykorzystywany przez twórców serii GTA od 2006 roku. Jest on przy tym nieustannie rozwijany, na co zwrócił uwagę Vermeij - od premiery GTA IV w 2008 roku zaszło w nim wiele zmian, co sprawiałoby wiele problemów z przygotowaniem remastera na podstawie oryginalnego kodu.
Niemniej wysiłek potrzebny do wydania takiego remastera byłby zdecydowanie mniejszy niż stworzenie całkowicie nowej gry. To drugie niemal 20 lat temu utrudniała sama konsola PS3, która według Vermeija miała gorsze narzędzia do opracowywania gier niż Xbox 360, przez co osiągnięcie dobrej wydajności gry na konsoli Sony nie było łatwym zadaniem.