"Świątynia Pierwotnego Zła" pojawi się na Steam po 20 latach
Kultowa gra, za której stworzenie odpowiada Tim Cain, twórca "Fallout", zawita niedługo na Steam." Świątynia Pierwotnego Zła" wyróżnia się bardzo wiernym odwzorowaniem stołowych zasad DnD 3.5.
Aktualizacja (26 listopada, godz. 20:51)
Po drobnej obsuwie, Świątynia Pierwotnego Zła ma ostateczną datę premiery na Steamie. Tytuł trafi na platformę Valve 10 grudnia 2025 r.
Oryginalna wiadomość (30 lipca, godz. 13:25)
Świątynia Pierwotnego Zła to kultowa produkcja z 2003 roku, za której stworzeniem stoi Troika Games – twórcy Vampire: The Masquerade – Bloodlines oraz Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. Pomysłodawcą gry był Tim Cain, znany przede wszystkim ze stworzenia dwóch pierwszych Falloutów.
Po terminie, ale czy niebezpieczne? Oznaczenie ma znaczenie
Ta klasyczna przygoda jest bez problemu dostępna do kupienia za pośrednictwem platformy GOG, ale już niedługo trafi do znacznie szerszego grona graczy. Wydawca, firma SNEG, umieścił bowiem grę na Steamie, a jej debiut planowany jest na wrzesień 2025 roku. Z opisu wynika, że zostanie dodatkowo wzbogacona o elementy stworzone przez fanów.
The Temple of Elemental Evil po raz pierwszy ukazało się w 2003 roku i od tamtej pory zgromadziło wokół siebie oddaną społeczność. Przez lata fani dodali do gry mnóstwo zawartości i utrzymali ją przy życiu w sposób, który naprawdę podziwiamy. Ta wersja bazuje na ich pracy i jesteśmy szczerze wdzięczni wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyłożyli rękę do tego projektu.
Kilka słów o grze
Świątynia Pierwotnego Zła to cRPG bazujące na klasycznym module Gary’ego Gygaxa, wydanym w ramach Advanced Dungeons and Dragons w 1985 roku. W odróżnieniu od papierowego oryginału, gra została oparta na zasadach z D&D w wersji 3.5 – czyli tych samych, które można znaleźć m.in. w Neverwinter Nights 2. Dzieło Troika Games pozostało jednak znacznie wierniejsze stołowym regułom i przez wiele lat było uważane za jedno z najdokładniejszych przeniesień systemu DnD na grunt gier wideo.
Chociaż produkcja nie sprzedała się zbyt dobrze i borykała się z paroma istotnymi problemami, obecnie jest wspominana przez graczy raczej ciepło. Po latach zyskała również status kultowy, w czym dużą rolę odegrał fanowski mod Circle of Eight, który naprawił wiele błędów gry i znacznie ją rozbudował.
Ta gra jest jednym z moich ulubionych klasycznych RPG wszech czasów i to ona nauczyła mnie dobrze zasad 3.5… to jedyny powód, dla którego naprawdę rozumiem ataki okazjonalne.
System walki w ToE jest niesamowity. Chciałbym zobaczyć coś podobnego w grach, ale z mniejszą liczbą błędów.
Oryginał był bardzo dobry, ale bardzo krótki. Mam na myśli to, że był oparty na module i stworzono tylko zawartość tego modułu, co ma sens, ale jest zdecydowanie za krótkie jak na standardy gier wideo. Mam nadzieję, że dodadzą więcej zawartości albo przynajmniej edytor…
Jako ciekawostkę warto dodać, że jest to jedyna pełnoprawna gra wideo, która korzysta z settingu Greyhawk. Jest on w wielu aspektach podobny do znanego chociażby z Baldur’s Gate Forgotten Realms, ale stawia na nieco mroczniejszy klimat.