Ta technologia wykryje awarię, zanim się wydarzy. Firmy zaoszczędzą miliony
W tym artykule:
Wczesne wykrywanie problemów dzięki AI
Webfleet - globalne narzędzie Bridgestone do zarządzania flotą - oraz Questar Auto Technologies - ekspert w obszarze Vehicle Health Management - ogłosiły wprowadzenie na rynek rozwiązania PVHM (Predictive Vehicle Health Management). System wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do analizowania danych z pojazdów i przewidywania ryzyka usterek.
Dziewczynki uczymy promocji, chłopców inwestowania? Badaczka: "Potem trudno to przełamać"
Dzięki temu menedżerowie flot mogą planować serwis z wyprzedzeniem i unikać nieoczekiwanych przestojów.
- Łącząc bogate doświadczenie Webfleet w zakresie analizy pojazdów i najlepszy w swojej klasie interfejs użytkownika z zaawansowanymi możliwościami sztucznej inteligencji Questar w zakresie wstępnej identyfikacji ryzyka awarii, na nowo definiujemy zarządzanie flotą - powiedział Jan-Maarten de Vries, president of Fleet Management Solutions w Bridgestone.
Technologia oparta na danych i uczeniu maszynowym
Nowy system wykorzystuje modele uczenia maszynowego oraz zbiory danych z dwóch dekad analiz prowadzonych przez Questar. Algorytmy oceniają dotychczasowe wyniki pojazdu, jego aktualny stan oraz ryzyka na przyszłość. Informacje te są scalane w ramach platformy Webfleet, tworząc pełen obraz kondycji floty w czasie rzeczywistym.
Wdrożenie PVHM oznacza przejście od reaktywnego do proaktywnego modelu zarządzania flotą.
- Webfleet i Questar wspólnie wyznaczają nowy standard w zakresie obsługi flot i wytyczają drogę do przyszłości, w której nieoczekiwane przestoje staną się przeszłością - powiedziała Vered Mandelboum-Josef, CEO Questar Auto Technologies.
Dostępność rozwiązania i kierunek rozwoju
Predictive Vehicle Health Management jest już dostępne dla klientów Webfleet w dziewięciu krajach: Wielkiej Brytanii, Niderlandach, Belgii, Luksemburgu, Hiszpanii, Niemczech, Francji, Polsce i na Węgrzech. Narzędzie integruje dane, prognozy i ostrzeżenia w jednym miejscu, umożliwiając optymalizację kosztów i zwiększenie dostępności pojazdów.
Nowe podejście wpisuje się w strategię Webfleet, która zakłada wspieranie klientów w kontroli całkowitych kosztów posiadania floty oraz unikanie awarii jeszcze przed ich wystąpieniem.
Źródło: PAP/Webfleet