"Sanitarna katastrofa" w egipskich hotelach. Eksperci radzą, jak unikać takich obiektów
Egipskie hotele do zamknięcia. Wciąż wypoczywają w nich turyści
Myślisz o wakacjach w Egipcie? Najnowsze doniesienia z kraju faraonów powinny wzbudzić twoją czujność. Egipskie ministerstwo w trybie pilnym wydało decyzję o zamknięciu aż 6 hoteli. Chociaż przyczyną mają być poważne naruszenia zasad sanitarnych, w obiektach wciąż wypoczywają turyści.
Dopiero po opuszczeniu hoteli przez ostatnich gości miejsca mają zostać wyłączone z użytku. Na ten moment przebywa w nich ok. 2 tys. gości! Nie podano też konkretnych nazw - wiadomo jedynie, że ośrodki znajdują się w popularnych kurortach nad Morzem Czerwonym:
- w Marsa Alam,
- w Hurghadzie
- oraz Sahl Hasheesh.
Najgorsze hotele w Hurghadzie. Brud, smród i wyłudzanie pieniędzy. "Półka odpadła od ściany i czekaliśmy, aż na nas spadnie"
Pod znakiem zapytania stoi też działanie innych hoteli. Po kontroli przeprowadzonej przez specjalną komisję ds. usług turystycznych, 40 skontrolowanych obiektów musi "poprawić niedociągnięcia", a 15 otrzymało "ostateczne ostrzeżenia". W przypadku braku poprawy do rozpoczęcia sezonu zimowego, one także zostaną zamknięte.
"Niski poziom higieny, brak licencji". Grzechy egipskich hoteli
Co właściwie oznacza "naruszenie zasad sanitarnych"? W przypadku wspomnianych hoteli określenie "sanitarna katastrofa" wcale nie wydaje się na wyrost, bo zarzuty są poważne. Dotyczą m.in.:
- niskiego poziomu higieny,
- nieprzestrzegania wymogów przechowywania żywności podawanej turystom,
Zobacz także: Biegunka podróżnych, czyli "zemsta faraona": przyczyny, objawy i leczenie. Jak sobie radzić z zatruciami pokarmowymi w podróży?
- złego funkcjonowania placówek medycznych,
- braku licencji na funkcjonowanie.
Według źródła, nieoficjalnie mówi się o tym, że wspomniane hotele to obiekty o standardzie 4-, a nawet 5-gwiazdkowym. Tym bardziej przeraża więc fakt, że doszło w nich do takich uchybień.
Jak nie dać się nabrać i wybrać dobry hotel w Egipcie? Eksperci zdradzają, na co zwrócić uwagę
Na zdjęciach wszystko prezentuje się pięknie, w rzeczywistości bywa gorzej. Wydaje ci się, że znalezienie przez Internet hotelu, w którym nie dochodzi do takich sytuacji graniczy z cudem? Okazuje się, że nawet nie będąc na miejscu można uchronić się przed wyrzuceniem pieniędzy w błoto.
Jak to zrobić? Agata Chmiel, ekspertka serwisu Wakacje.pl zdradziła Stronie Podróży, na co zwrócić uwagę przy wyborze hotelu. Kluczowe znaczenie mają tu najnowsze oceny gości, sprawdzenie daty remontu hotelu czy opinia doświadczonego doradcy.
- Wybierając hotel, sprawdźmy nie tylko liczbę gwiazdek, ale też aktualne opinie gości, datę ostatniego remontu i zakres usług w umowie. Dokładne zapoznanie się z opisem oferty ułatwi wybór takiej opcji, jakiej oczekujemy od wypoczynku. Warto również zasięgnąć rady doświadczonego doradcy wakacyjnego, który zna ofertę i opinie klientów, a często sam testuje obiekty. Rezerwując wyjazd w biurze podróży, zyskujemy nie tylko doradztwo, ale i opiekę. Zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych organizator jest zobowiązany do realizacji wszystkich usług zapisanych w umowie. Jeśli na przykład hotel z jakichś względów nie będzie mógł zrealizować naszego pobytu, biuro podróży zaproponuje nam usługę alternatywną na tym samym lub wyższym poziomie - wyjaśniła Stronie Podróży specjalistka.
Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product w internetowym biurze podróży eSky.pl dodał, że niezwykle ważne są też doświadczenie organizatora oraz to, czy dysponuje nowoczesnym zapleczem technologicznym, pozwalającym na stałe monitorowanie trendów i informacji na temat standardów bezpieczeństwa.
- W dobie dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych, kluczową kompetencją w planowaniu podróży jest oparcie się na zaawansowanej analityce oraz doświadczeniu organizatora i jego zapleczu technologicznemu. W eSky Group proaktywnie monitorujemy globalne trendy, dostarczając klientom wiarygodnych informacji o standardach bezpieczeństwa i jakości obiektów. Jesteśmy zaufanym partnerem, który nie tylko śledzi komunikaty instytucji, ale też wyprzedza oczekiwania, tworząc nowe standardy w branży poprzez oferowanie przede wszystkim sprawdzonych miejsc wypoczynku - powiedział Stronie Podróży ekspert.