AI napędza chińskiego giganta komputerów. Kolejny kwartał z rekordem
Rekordowe przychody i szybki wzrost segmentu AI
W drugim kwartale roku obrotowego 2025/26 Lenovo osiągnęło dwucyfrowy wzrost przychodów we wszystkich głównych grupach biznesowych i regionach sprzedaży. Udział przychodów związanych ze sztuczną inteligencją wzrósł o 13 punktów procentowych r/r, stanowiąc 30 proc. łącznych wpływów grupy. Było to możliwe dzięki wysokiej dynamice sprzedaży serwerów AI oraz trzykrotnemu wzrostowi przychodów z komputerów, smartfonów i usług opartych na sztucznej inteligencji.
Wyniki te - jak podkreśla firma - odzwierciedlają siłę modelu "Global/Local", odporność operacyjną oraz konsekwentną realizację strategii rozwoju w erze AI. Rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania personalizowane, prywatne i oparte na dużych modelach językowych otwiera przed Lenovo kolejne możliwości w zakresie urządzeń, infrastruktury hybrydowej i usług. Rada dyrektorów Lenovo ogłosiła wypłatę dywidendy śródrocznej w wysokości 8,50 centów HK na akcję.
Świadek podniósł alarm. Spójrzcie na nagranie ze Śląska
- Wykorzystując trend demokratyzacji sztucznej inteligencji oraz dzięki naszej jasnej strategii, doskonałości operacyjnej i nieustannym innowacjom, firma Lenovo osiągnęła kolejny kwartał rekordowych wyników, jednocześnie dokonując znaczących postępów zarówno w zakresie osobistej sztucznej inteligencji, jak i sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw - powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor generalny Lenovo.
Osobista sztuczna inteligencja: nowe urządzenia i rosnące udziały rynkowe
Lenovo intensywnie rozwija strategię Personal AI, odpowiadając na rosnące globalne zapotrzebowanie na hiperpersonalizację. Zaprezentowany podczas Tech World 2026 superagent osobistej AI ma koordynować wszystkie urządzenia w ekosystemie użytkownika, tworząc "Personal AI Twin".
Intelligent Devices Group odnotowała kolejny udany kwartał:
- przychody wzrosły o 12 proc. r/r do 15,1 mld USD,
- firma umocniła pozycję lidera na rynku PC z rekordowym udziałem 25,6 proc.,
- segment komputerów PC z AI stanowił aż 33 proc. wszystkich dostaw,
- Lenovo zajęło pierwsze miejsce globalnie w segmencie AI PC z Windows (31,1 proc. udziału),
- smartfony Motorola osiągnęły rekordową sprzedaż,
- udział urządzeń AI w przychodach wzrósł do 36 proc. (+17 p.p. r/r).
Lenovo konsekwentnie rozszerza działalność w segmencie Enterprise AI, wspierając klientów w cyfrowej transformacji i wykorzystaniu ich danych do budowy wartości biznesowej.
Infrastructure Solutions Group odnotowała imponujący wzrost:
- przychody wzrosły o 24% r/r do 4,1 mld USD,
- działalność CSP pobiła kwartalny rekord przychodów,
- infrastruktura AI odnotowała wysoki dwucyfrowy wzrost,
- przychody z rozwiązań chłodzonych cieczą wzrosły o 154 proc. r/r,
- Grupa spodziewa się szybkiego powrotu działalności Enterprise SMB do rosnącej rentowności.
Solutions and Services Group również odnotowała silne wyniki:
- przychody wzrosły o 18 proc. r/r do 2,6 mld USD (18. kwartał wzrostu z rzędu),
- marża operacyjna przekroczyła 22 proc. (+1,9 p.p. r/r),
- usługi zarządzane oraz projekty AI odpowiadały za niemal 60 proc. przychodów SSG.
SSG rozwija portfolio w oparciu o Lenovo Hybrid AI Advantage, łącząc fabrykę AI, usługi oraz bibliotekę gotowych, skalowalnych rozwiązań dla kluczowych branż.
ESG, fabryki przyszłości i globalne wyróżnienia
Lenovo w ostatnim kwartale osiągnęło również znaczące sukcesy w obszarze zrównoważonego rozwoju i zarządzania:
- fabryka w Monterrey została włączona do Global Lighthouse Network (WEF),
- Grupa utrzymała rating AAA w MSCI ESG Ratings czwarty rok z rzędu,
- uzyskała ocenę AA+ w Hang Seng Corporate Sustainability Index 2025,
- po raz czwarty zajęła 1. miejsce w Gartner APAC Supply Chain Top 10,
- została wyróżniona jako najlepsze miejsce pracy dla osób z niepełnosprawnością w USA, UK i Brazylii,
- pogłębiła współpracę z UNIDO w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym,
- ponownie uzyskała tytuł "Ambasadora" w globalnym rankingu Workplace Pride 2025,
- dołączyła do Coalition for Sustainable AI.
Lenovo podkreśla, że stabilizacja gospodarcza i rosnące globalne zapotrzebowanie na rozwiązania AI wspierają ambicje Grupy w realizacji strategii Hybrid AI. Firma zapowiada dalsze inwestycje w innowacje, których celem jest nie tylko rozwój organizacji, lecz także uczynienie sztucznej inteligencji w pełni spersonalizowaną dla użytkowników na całym świecie.
O Lenovo: Lenovo to chińska, międzynarodowa firma technologiczna założona w 1984 roku, będąca globalnym liderem w produkcji komputerów osobistych. Oferuje szeroką gamę produktów, takich jak laptopy (w tym popularne serie takie jak ThinkPad i IdeaPad), komputery stacjonarne, smartfony (w tym marka Motorola), serwery i rozwiązania Smart Home. Kluczowym momentem w historii firmy było przejęcie działu komputerów osobistych IBM w 2005 roku.