Będzin: Zamknięte łącznice DK86 z DK94. Kolejne utrudnienia dla kierowców. Wyznaczone zostały objazdy
Utrudnienia w Będzinie. Zamknięte zostały dwie łącznice z DK86
Wymiana i modernizacja torowiska, wykonywana przez firmę ZUE na zlecenie Tramwajów Śląskich, wzdłuż ulicy Czeladzkiej (DW910) w Będzinie wkroczyła w drugi etap. To spowodowało konieczność wprowadzenia tymczasowa zmiany w organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania DK94 z DK86 i DW910. Zamknięte zostały dwie łącznice.
Łącznica relacji Katowice-Czeladź/Bytom, pozwalająca zjechać kierowcom jadącym od strony Katowic z DK86 w stronę Czeladzi, centrum handlowego M1 i dalej do Piekar Śląskich i Bytomia. Objazd odbywał się będzie teraz z zawracaniem na tymczasowym rondzie w rejonie ul. Wolności w Grodźcu. Po powrocie jezdnią w stronę Katowic trzeba wjechać na wiadukt nad DK86 w Będzinie i dalej jechać w lewo, w stronę Czeladzi DK94. Można też skręcić wcześniej w lewo, na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną przed centrum handlowym M1. Wjechać w ul. Wiejską, a potem skręcić w prawo w ul. Handlową, którą dojedziemy do DK94 (ul. Będzińskiej w Czeladzi).
Łącznica relacji Będzin-Łódź/Warszawa, pozwalająca zjechać z DK94 w stronę będzińskiego Grodźca, Psar, lotniska w Pyrzowicach i dalej w stronę Łodzi i Warszawy. Objazd wyznaczony został poprzez zawracanie na skrzyżowaniu ul. Będzińskiej z ul. Staszica i ul. Grodziecką w Czeladzi. Po dojechaniu do wiaduktu nad DK84 w Będzinie trzeba skręcić w prawo, zjazdem w kierunku Łodzi i Warszawy.
Modernizacja torowiska w Będzinie realizowana jest równocześnie z trwającą przebudową wiaduktu w ciągu ul. Wolności nad drogą krajową nr 86 w Będzinie, co spowoduje nasilenie się już występujących utrudnień w przedmiotowej lokalizacji.
Łącznice mają być wyłączone z ruchu do 24 sierpnia, natomiast zakończenie przebudowy wiaduktu w ciągu ul. Wolności nad DK86 planowane jest na sierpień 2026 roku.
Tramwaje Śląskie wymieniają torowisko w Będzinie
To kolejna inwestycja spółki Tramwaje Śląskie S.A. w Będzinie. Realizowana jest w systemie "projektuj i buduj". Zajmuje się nią krakowska spółka ZUE, której oferta okazała się najkorzystniejsza spośród wszystkich sześciu, jakie napłynęły do Tramwajów Śląskich. Prace rozpoczęły się w maju tego roku.
- Będziemy wymieniać całą infrastrukturę, całe torowisko. Pojawi się nowe, z odwodnieniem, z czterema nowymi peronami, zmodernizujemy trzy przejazdy drogowe, wymienione będą słupy trakcyjne i cała sieć trakcyjna, zabudowany zostanie jeden rozjazd za "nerką" - informuje Marcin Wiśniewski, wiceprezes ZUE S.A.
Tramwaje Śląskie przeznaczą na to przedsięwzięcie blisko 9 milionów złotych brutto z własnych funduszy. Długość modernizowanego odcinka wynosi 1200 metrów. Po zakończeniu inwestycji tramwaje będą mogły jeździć tędy z prędkością do 50 kilometrów na godzinę.
Całość prac na odcinku od "nerki" do wiaduktu nad DK86, zgodnie z umową, powinna się zakończyć najpóźniej październiku tego roku, ale nie jest wykluczone, że wszystko będzie gotowe we wrześniu.
Po zakończeniu tej inwestycji od Będzina do wiaduktu nad DK86 potem modernizowany ma być również drugi odcinek torowiska, prowadzący bezpośrednio do Czeladzi.