Bełk: Przebudowa drogi wojewódzkiej 925. Utrudnienia dla kierowców
Ten remont trwa już ponad dwa lata. A to jedna z najważniejszych dróg dla mieszkańców Rybnika, Czerwionki-Leszczyn, Orzesza, remontowana od dwóch lat. Mowa o drodze wojewódzkiej 925 (ulicy Głównej w Bełku), którą kierowcy z wspomnianych miejscowości dojeżdżają do węzła autostrady A1 w Bełku.
Firma Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. poinformowała o czasowym zamknięciu dla ruchu odcinków drogi wojewódzkiej 925 w Bełku (powiat rybnicki). Ruszyły tam bowiem roboty bitumiczne z wykorzystaniem pełnej szerokości jezdni.
Wykonawca podał dokładne dane związane z zamykanymi odcinkami:
- realizacja bitumicznych robót nawierzchniowych pełną szerokością jezdni DW925 na zamkniętym dla ruchu odcinku drogi w km 29+080 - 30+960 w Bełku (od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Jasną) w dniu 21 października 2025 r., w godz. 7.00 - 20.00;
- realizacja bitumicznych robót nawierzchniowych pełną szerokością jezdni DW925 na zamkniętym dla ruchu odcinku drogi w km 30+400 - 30+960 w Bełku (od lokalizacji Zakładu Kamieniarskiego LUPA przy ul. Glównej 125 do skrzyżowania z ul. Jasną) w dniu 22 października 2025 r., w godz. 7.00 - 18.00;
- realizacja bitumicznych robót nawierzchniowych pełną szerokością jezdni DW925 na zamkniętym dla ruchu odcinku drogi w km 31+400 - 32+200 w Bełku (od skrzyżowania z ul. Kościelną do skrzyżowania z ul. Majątkową) w dniach: 23-24 października 2025 r., w godz. 7.00 - 20.00.
Ruchem na całej długości prac kierują pracownicy firmy Strabag
Strabag informuje jednocześnie, że w przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych, terminy wskazanych robót mogą ulec zmianie, o czym powiadomi wykonawca.
Ratusz w Czerwionce-Leszczynach zaznacza, że w związku z robotami sytuacja na drodze jest dynamiczna.
- Ruchem na całej długości prac kierują pracownicy firmy Strabag. Informują, którymi ulicami można przejechać, którymi nie da się przejechać. Na bieżąco przekazują kierowcom jeżdżącym tamtędy, jak to się zmienia w danym momencie - mówi Katarzyna Mazur z biura prasowego Urzędu Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
Jak dodaje, odcinek jest długi, więc nie przez cały czas wygląda to tak samo. Od pewnego momentu w niektóre ulice można już wjechać, np. Graniczną w kierunku Orzesza, a niektóre są jeszcze zamknięte.
Autobusy Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju również jeżdżą inaczej
Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju przekazał, że ze względu na remont drogi, do piątku 24 października autobusy będą kursowały objazdem:
w dniach 21-22 października:
- linia 304: nie będzie kursować do przystanku "Bełk Pętla". Zamiennie linia kursować będzie od przystanku "Bełk Osiedle" do "Palowic Centrum";
- linia 304: kursy do Orzesza zamiennie kursować będą od przystanku "Bełk Osiedle" ulicą Palowicką, "Palowice Centrum", ulicą Szkolną i Graniczną do przystanku "Zawady Rybnicka" i dalej do Orzesza;
- linia 305: nie będzie kursować do przystanku "Bełk Pętla". Autobusy tej linii będą jeździć od przystanku "Bełk Osiedle" do przystanku "Bełk Remiza" i dalej trasą;
- linia 305: kurs do Żor o godz. 5.50 pojedzie od przystanku "Palowice Centrum" ulicami Szkolną i Graniczną do Orzesza. Powrót do przystanku "Palowice Centrum", następnie do "Palowice Skrzyżowanie Bełkowska" ulicą Palowicką w kierunku przystanku "Bełk Osiedle" dalej po trasie.
MZK informuje, że z obsługi linii 304 i 305 w dniach 21-22 października wyłączone zostaną przystanki "Bełk Skrzyżowanie", "Bełk Lipa" i "Bełk Pętla".
w dniach 23-24 października:
- linie 304, 305 kursować będą od przystanku "Stanowice Skrzyżowanie", nawrót na rondzie ulicą Wyzwolenia, Parkową, Wolności do przystanku "Bełk Skrzyżowanie";
- linia 306: do przystanku "Bełk Remiza" i dalej po trasie.
Z obsługi linii 304, 305 i 306 w dniach 23-24 października wyłączone zostaną przystanki "Bełk Osiedle" i "Stanowice Zwycięstwa".
- Projekt przewiduje przebudowę drogi, a nie jej remont. Cała DW 925 od granicy Rudy Śląskiej do granicy Rybnika będzie rozebrana i wybudowana od nowa. Dotyczy to także infrastruktury technicznej: odwodnienia, instalacji teletechnicznych, instalacji doprowadzenia gazu, wody itp. w zakresie niezbędnym dla przebudowy drogi. Projekt obejmuje również kompleksową przebudowę systemu odwodnienia, który z uwagi na budowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych ulegnie modyfikacji. Konstrukcja jezdni zostanie dostosowana do wymagań nośności 115 kN/oś - informował Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Zakres zaplanowanych robót jest więc ogromny. Dotyczy on nie tylko prac drogowych, ale także przebudowy linii energetycznych, robót mostowych, budowy i przebudowy kanalizacji deszczowej, przebudowy gazociągów, sieci kanalizacyjnej i wodociągowej oraz budowy i przebudowy oświetlenia drogowego.