Biedronka buduje laboratorium. Na półki trafią nowe produkty
W tym artykule:
Nowoczesne laboratorium zostanie otwarte w pierwszej połowie 2026 roku w ramach nowo powstającego Innowacyjnego Centrum Nauk Żywieniowych SGGW. Biedronka LAB to pierwszy taki projekt zarówno w skali Grupy Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, jak i na całym polskim rynku. Pierwsze produkty opracowane w centrum mają być gotowe do wprowadzenia na rynek już pod koniec 2026 roku.
Biznes spotyka się z nauką
Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach ma być miejscem, w którym wiedza naukowa połączy się z praktyczną znajomością rynku i klienta. Jak podkreślono w komunikacie, projekt ten jest unikalnym przykładem strategicznej współpracy między wiodącą uczelnią żywieniową a siecią handlową.
Biedronka LAB. Produkty przyszłości w Twoich rękach' będzie miejscem, gdzie biznes spotyka się z nauką i wspólnie znajdują odpowiedzi na oczekiwania konsumentów w zakresie smaku, składu, funkcjonalności, a także opakowań i wygody użytkowania produktów spożywczych i przemysłowych - czytamy w oficjalnym komunikacie.
Działalność centrum będzie koncentrować się na kilku kluczowych obszarach:
- Tworzenie nowych receptur i koncepcji produktów.
- Rozwój istniejących produktów, wzbogacając je o nowe, innowacyjne elementy.
- Badania nad potrzebami klientów w zakresie zdrowego odżywiania i funkcjonalności produktów.
Odpowiedź na potrzeby konsumentów
Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w Biedronce, podkreśliła, że inicjatywa jest naturalną kontynuacją dotychczasowej strategii firmy.
- W Biedronce od 30 lat koncentrujemy się na potrzebach klientów. 'Biedronka Lab. Produkty przyszłości w Twoich rękach' to unikalne miejsce, w którym będziemy testować i rozwijać innowacyjne produkty marki własnej - wysokiej jakości, smaczne, funkcjonalne i odpowiadające na potrzeby zdrowotne różnych grup konsumentów.
Współpraca z SGGW ma dać Biedronce przewagę na konkurencyjnym rynku, łącząc kompetencje badawcze uczelni z wiedzą o rynku i preferencjach klientów, co według Szymani jest "gwarancją skutecznych i wartościowych rozwiązań dla klientów w całej Polsce".
Biedronka, która na koniec czerwca 2025 roku posiadała 3802 placówki o łącznej powierzchni 2,73 mln m², umacnia swoją pozycję nie tylko pod względem liczby sklepów, ale także poprzez inwestycje w innowacje, które mają na celu dostarczanie produktów nowej generacji.