Bochnia: Mieszkańcy będą mogli korzystać z nowego programu benefitów. Miasto podpisało umowę na wdrożenie Bocheńskiej Karty Mieszkańca
Jak podaje magistrat, program Bocheńska Karta Mieszkańca powstaje z myślą o mieszkańcach Bochni oraz osobach, które zdecydują się związać swoją przyszłość z miastem. To element polityki społecznej i promocyjnej gminy, mający na celu poprawę jakości życia mieszkańców.
Dzięki szerokiej współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami - Partnerami Programu - karta umożliwi korzystanie z różnorodnych ulg, zniżek i preferencji zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym.
-To ważny krok w stronę nowoczesnej i przyjaznej mieszkańcom Bochni. Karta umożliwi korzystanie z wielu ulg i zniżek, zarówno u lokalnych partnerów, jak i w usługach miejskich. Co ważne, będzie dostępna zarówno w wersji cyfrowej, jak i fizycznej. System stanie się także nowym kanałem komunikacji mieszkańców z urzędem, pozwalając m.in. na składanie wniosków online czy dostęp do miejskich informacji. Startujemy z wdrożeniem już w najbliższych miesiącach - zapowiada burmistrz Magdalena Łacna.
W pierwszej kolejności Bocheńska Karta Mieszkańca pozwoli mieszkańcom na korzystanie z usług miejskich w formie cyfrowej. Platforma, oprócz funkcji benefitowej, ma być również nowoczesnym narzędziem komunikacji mieszkańca z samorządem - umożliwiając m.in. składanie wniosków online, dostęp do miejskich informacji oraz śledzenie realizowanych spraw.
Karta będzie dostępna w formie cyfrowej oraz fizycznej NFC, zapewniając maksymalną wygodę i funkcjonalność.
Bocheńska Karta Mieszkańca: będzie portal internetowy i aplikacja mobilna
Jak podano w komunikacie prasowym urzędu, wdrożenie systemu planowane jest na najbliższe miesiące i zostało podzielone na dwa główne etapy. W ramach projektu powstanie dedykowany portal internetowy, aplikacja mobilna, panele dla mieszkańców, partnerów i administratorów oraz pełne zaplecze techniczne umożliwiające sprawne działanie systemu.
"Wprowadzenie Bocheńskiej Karty Mieszkańca stanowi istotne uzupełnienie funkcjonujących już programów wsparcia, takich jak Karta Dużej Rodziny czy Ogólnopolska Karta Seniora. Nowe rozwiązanie rozszerzy zakres dostępnych ulg i benefitów na wszystkie grupy społeczne - niezależnie od wieku czy sytuacji materialnej - oraz wzmocni lokalną tożsamość i zaangażowanie obywatelskie. To kolejny krok w stronę budowania nowoczesnej, otwartej i przyjaznej społeczności lokalnej" - podaje magistrat.
Za wdrożenie, utrzymanie oraz asystę techniczną systemu w ramach programu Bocheńska Karta Mieszkańca odpowiada firma BPROG Sp. z o.o. z Ząbek. Burmistrz Magdalena Łacna podpisała z nią umowę 31.07.2025.