Budowa S61. Coraz bliżej otwarcia drugiej nitki odcinka Łomża-Kolno
Coraz bliżej dnia, gdy kierowcy będą mogli korzystać z całego, ponad 310-kilometrowego korytarza transportowego Via Baltica, od Warszawy do Budziska na granicy z Litwą, w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej. Stanie się to po oddaniu drugiej nitki 13-kilometrowej obwodnicy Łomży. Powstaje w ramach odcinka Łomża Zachód-Kolno. Ma być gotowy w trzecim kwartale 2025. Obecnie zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi niemal 94 proc. Wykonawcą jest INTERCOR.
Źródło zdjęć: © GDDKiA | GDDKiA
opr. (wal)
Oprócz dwóch jezdni „eski” (każda po dwa pasy ruchu plus pas awaryjny) oraz infrastruktury towarzyszącej w ramach kontraktu budowany jest też jednojezdniowy fragment drogi krajowej nr 64. Długość tego odcinka od węzła Łomża Północ do Elżbiecina to prawie 7 km. Skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z DK61) oraz Elżbiecin (z DW668 oraz z istniejącą DK64).
Województwo podlaskie jest bardzo dużym, drogowym placem budowy. Roboty prowadzone są na 11 kontraktach wartych ponad 3,8 mld zł. Powstaje około 130 km dróg ekspresowych i obwodnic:
- Na osi północ - południe są to jednojezdniowe obwodnice Sztabina i Suchowoli (DK8), a w standardzie drogi ekspresowej (S61) dobiega końca budowa obwodnicy Łomży.
- Realizowany jest również przeszło 70-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S19 od miejscowości Deniski (okolice rzeki Narew na południe od Białegostoku) aż do miejscowości Chlebczyn w województwie mazowieckim (okolice rzeki Bug).
- Dwa inne odcinki S19 powstają przy granicy (Kuźnica - Sokółka) i w rejonie Białegostoku (Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód).
- W budowie jest też jednojezdniowa obwodnica Bielska Podlaskiego w ciągu DK66 o długości niespełna 3 km.