Bydgoszcz: Skrzyżowanie zmieni się nie do poznania. U zbiegu Gdańskiej, Artyleryjskiej i Kamiennej może powstać rondo turbinowe
Mowa o potężnym przedsięwzięciu, bo o trasie przecinającej miasto na odcinku 8,6 km. W ramach planowanej inwestycji miałyby powstać dwupoziomowe skrzyżowania na połączeniu trasy z ulicami Gdańską, Sułkowskiego i Wyszyńskiego. W pierwszej kolejności przebudowana (również poszerzona) miałaby zostać ulica Kamienna na odcinku od ulicy Gdańskiej do Wyszyńskiego.
Rozwiązanie dwupoziomowe
Inwestycja mogłaby się rozpocząć od zmian właśnie po zachodniej stronie odcinka.
- Tak, planujemy w tym miejscu inwestycję - mówi Katarzyna Muszyńska, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Przebudowa skrzyżowania ulic Gdańskiej, Artyleryjskiej oraz Kamiennej związana jest z planowanym, kompleksowym remontem ulicy Kamiennej.
Terminarza prac na razie nie ma, bo jak informują drogowcy, "temat jest bardzo złożony, między innymi z uwagi na bliskość torów PKP i stacji odstawczej przy ulicy Artyleryjskiej.
- Na ten moment nie można jednak mówić o konkretnych datach ani szczegółach tego zadania. W tym miejscu rozważamy docelowo m.in. rozwiązanie dwupoziomowe z rondem turbinowym w obecnym poziomie ul. Gdańskiej i przejściem ulicy Kamiennej pod ul. Gdańską - mówi Katarzyna Muszyńska.
Tramwaju na Kamiennej nie będzie
Temat zmian komunikacyjnych w tym rejonie miasta pojawił się już na początku tego roku. Z interpelacją wystąpił radny Michał Krzemkowski z Bydgoskiej Prawicy, który zaproponował, aby w projekcie rozbudowy ulicy Kamiennej uwzględnić możliwość utworzenia pasa dla tramwajów. Według jego wizji, nowa linia tramwajowa mogłaby połączyć ulicę Gdańską z Fordońską, co miałoby znaczący wpływ na rozwój komunikacji miejskiej w tym rejonie.
Zobacz również: Bydgoska gąbka na razie odprowadza deszczówkę do kanalizacji. Do podlewania zieleni potrzeba nowych zbiorników
- Ulica Kamienna przebiega przez teren osiedli mieszkaniowych: Leśnego oraz Bartodziejów, z perspektywą dalszego rozwoju budownictwa wielorodzinnego. Poza tym do ul. Kamiennej przylegać będzie w przyszłości nowy kampus Akademii Muzycznej. W związku z tym należy się spodziewać ciągle podwyższającego się popytu na usługi komunikacyjnego w tym ciągu drogowym - argumentował radni Michał Krzemkowski. Jego zdaniem, uwzględnienie rezerwy na trasę tramwajową jest krokiem w stronę przyszłościowego planowania miasta.
Miasto w odpowiedzi na interpelację, wyraziło swoje stanowisko dotyczące rozbudowy ulicy Kamiennej. Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy, wyjaśnił, że obecne dokumenty planistyczne nie przewidują budowy linii tramwajowej wzdłuż tej ulicy.
- Powyższe dokumenty nie przewidują budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Kamiennej aż do Węzła Wschodniego - stwierdził Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy.
Dodał, że planowany rozwój sieci tramwajowej dotyczy innych tras, takich jak al. Wyszyńskiego, Chodkiewicza i Chocimskiej.