Coraz wyraźniej widać światełko w tunelu. Budowa S3 zmierza ku końcowi
33-kilometrowy fragment drogi S3 z Troszyna do Świnoujścia miał być gotowy przed ubiegłorocznymi wakacjami. Kolejnym terminem była koniec roku 2024. Potem była mowa o czerwcu tego roku, a teraz o III kwartale. Roboty trwają, a drogowcy coraz głośniej mówią, że zbliżają się do upragnionego finału. Podkreślają, że sukcesywnie przekierowują ruch na gotowe fragmenty nowej drogi.
Normalny ruch na części nowej drogi
Pod koniec czerwca kierowcy wjechali na gotowy odcinek od węzła Wolin Zachód do Międzyzdrojów. Został też uruchomiony węzeł drogowy Dargobądz oraz jezdnie dodatkowe, które powstały, aby zapewnić komunikację lokalną.
Od początku sierpnia kierowcy poruszający się między Międzyzdrojami a Świnoujściem mogą korzystać z obu jezdni, na razie po jednym pasie w każdym kierunku. Ułatwiony jest też wyjazd z Międzyzdrojów. W kolejnych tygodniach planowane są dalsze zmiany.
Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad podkreśla, że obecnie na połowie nowego odcinka ruch odbywa się już dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Nowa droga S3 przebiega m.in. przez Woliński Park Narodowy. Prędkość na tym obszarze jest ograniczona do 100 km ze względu na mniejsze promienie łuków, co pozwoliło na zmniejszenie zajętości cennych przyrodniczo terenów.
Po zakończeniu budowy S3 połączy północ i południe kraju, od ronda przy tunelu w Świnoujściu, do granicy z Czechami w Lubawce.