Dąbrówki: Rusza budowa nowego mostu na Wisłoku. Wartość 18 mln zł
Budowę mostu na rzece Wisłok w Dąbrówkach k. Łańcuta zrealizuje Spółka Strabag. Wartość kontraktu wynosi 18 175 513 zł i pokryta jest z budżetu Województwa Podkarpackiego. Zadanie zakończone ma być do połowy listopada 2027 r.
- Zaraz po przekazaniu placu budowy symbolicznie rozpoczynamy prace w terenie. W 2024 r. zakończyliśmy budowę ronda w Dąbrówkach, teraz zrealizujemy drugie, kompatybilne zadanie. Najważniejsze jest, że nowy most zastąpi poprzedni, którego stan techniczny jest niezadawalający. Daje to gwarancję, że utrzymany zostanie tranzyt na drodze wojewódzkiej nr 877, który wygenerowany jest przez pobliski węzeł autostradowy. Zadbamy też o bezpieczeństwo mieszkańców poprzez budowę infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów - informuje wicemarszałek Karol Ożóg.
Warszawski jarmark bożonarodzeniowy. Ceny nie odstraszają turystów
Na podstawie przeprowadzonej ekspertyzy technicznej z 2022 r., most został dopuszczony do użytkowania na okres 5 lat. Po tym czasie należałoby ewentualnie opracować kolejną ekspertyzę techniczną. Jednak z uwagi brak wymaganej funkcjonalności w zakresie nośności obiektu, jego niezadawalający stan techniczny oraz brak infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, podjęto decyzję o przygotowaniu projektu nowego mostu w Dąbrówkach.
Dokumentacja została zlecona przez PZDW i obejmuje m.in.: budowę mostu tymczasowego na czas realizacji inwestycji oraz rozbiórkę istniejącego i budowę nowego mostu. Nowy trzyprzęsłowy most będzie miał szerokość 15 m i długość 126 m, z czego najdłuższe przęsło nad wodą będzie miało długość 54 metrów. Cała inwestycja obejmuje 300 m wraz z obustronnymi dojazdami.
Zaprojektowano drogę dla pieszych i rowerów po jednej stronie mostu oraz chodnik po drugiej. W celu zapewnienia oświetlenia w strefach oczekiwania i przejścia przez drogę gminną zaprojektowano dodatkowe doświetlenie przejścia dla pieszych.
Wykonane zostaną prace przygotowawcze, roboty ziemne, umocnienie i wyprofilowanie rzeki, przebudowanie połączeń z istniejącymi drogami, prace wykończeniowe, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego czy wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
- Wykonawca rozpocznie roboty od przygotowania placu budowy, przeniesienia instalacji podziemnych oraz budowy mostu tymczasowego. Następnie ruch zostanie przekierowany na obiekt tymczasowy, żeby wyburzyć stary most i w jego miejscu wybudować nowy. Kierowcy mogą się spodziewać utrudnień takich jak ruch wahadłowy na realizowanym odcinku drogi - wyjaśnia wicedyrektor Krzysztof Siwek.
PZDW w poprzednich latach zrealizował powiecie łańcuckim m.in.: budowy dróg dla pieszych i rowerzystów w Albigowej i Woli Dalszej, rondo w Dąbrówkach, w Łańcucie remonty ulic Cetnarskiego i Piłsudskiego i budowę obwodnicy oraz tunel, którego zarządcą obecnie jest Powiatowy Zarząd Dróg w Łańcucie.
Źródło: Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.