Dolnośląskie: Paraliż na horyzoncie. 11 km kluczowej trasy rozkopane na 24 miesiące
W tym artykule:
Modernizacja ważnego szlaku komunikacyjnego na Dolnym Śląsku
Droga wojewódzka nr 346 to ważny szlak komunikacyjny Dolnego Śląska, łączący dwa ważne ośrodki: Środę Śląską i Kąty Wrocławskie. Stanowi ona nie tylko podstawową arterię komunikacyjną, ale także pełni zasadniczą funkcję gospodarczą, będąc nieodzowną dla lokalnego i regionalnego transportu. Plan modernizacji obejmuje kompleksowe działania na długości 11,5 km drogi. Wartość kontraktu wynosi 24,3 mln zł.
Wielki problem Rakowa. Kiedy powstanie stadion?
Poprzez tę inwestycję, którą nadzoruje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, region zyska nową jakość połączenia, które w przyszłości może odciążyć inne szlaki komunikacyjne w rejonie Wrocławia. Korzyści płynące z tej modernizacji będą odczuwalne zarówno dla mieszkańców, jak i licznych przedsiębiorców, korzystających z drogi na co dzień.
Realizacja projektu przewidziana jest na dwa lata, co oznacza, że do wiosny 2027 roku kierowcy będą mogli korzystać z odnowionej infrastruktury, zapewniającej wyższy komfort podróżowania oraz poprawione standardy bezpieczeństwa.
Prace remontowe podzielone na etapy
Planowana modernizacja drogi wojewódzkiej obejmuje realizację w sześciu odcinkach, co pozwoli utrzymać płynność ruchu. Dzięki etapowemu podejściu nie będzie konieczności tworzenia objazdów, co znacznie ułatwi organizację prac i zmniejszy uciążliwości dla lokalnej społeczności oraz kierowców.
Zakres remontu obejmuje odtwarzanie konstrukcji drogi, wzmocnienie podbudowy, ułożenie nowych nawierzchni bitumicznych oraz modernizację poboczy i skrzyżowań. Wyremontowane zostaną także przepusty drogowe i zainstalowane nowe urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
Jak podkreślił Grzegorz Serafin z Berger Bau, wszystkie te działania mają na celu dostosowanie trasy do obecnych standardów oraz poprawę komfortu użytkowania dla kierowców i pieszych.
Rozbudowa jezdni - kluczowy element projektu
Jednym z największych wyzwań związanych z remontem jest planowane poszerzenie jezdni z 6 do 7 metrów.
- To zadanie wymaga dużej dokładności i doświadczenia. Musimy zmieścić nową, szerszą jezdnię wraz z poboczami i systemem odwodnienia w dotychczasowych liniach rozgraniczających drogi - wskazuje prokurent i dyrektor ds. budownictwa drogowego w firmie Berger Bau.
Tymczasowe utrudnienia i harmonogram prac
Podczas trwania remontu należy liczyć się z możliwością wystąpienia czasowych utrudnień w ruchu. Na poszczególnych odcinkach dróg będą wprowadzone tymczasowe sygnalizacje świetlne, by utrzymać ruch wahadłowy. Prace będą postępować sukcesywnie, rozłożone na 10 różnych odcinków roboczych, a każdy z nich zajmie około trzech tygodni.
- Zasadnicze prace budowlane rozpoczną się wiosną 2026 roku. Jeśli warunki atmosferyczne i podłoże nie spowodują nieprzewidzianych opóźnień, planujemy zakończyć główne etapy realizacji do końca 2026 roku, a finalizacja inwestycji i oddanie trasy do użytku nastąpi na wiosnę 2027 roku - potwierdza Grzegorz Serafin, Prokurent i Dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w firmie Berger Bau.