Gorlice: To będzie jeden z najbardziej wyczekiwanych remontów
Kładka na Ropie została wybudowana w pierwszych latach XXI wieku. I okazała się świetnym skrótem pomiędzy Zawodziem a centrum, a od czasu, gdy powstała ścieżka pieszo-rowerowa na wale Ropy, nikt nie potrafi sobie wyobrazić, że mogłoby jej nie być. Ale wszystko z czasem wymaga nakładów na naprawy i utrzymanie. Tak się stało w tym przypadku. Zaczęło się od pęknięć w gumowej wykładzinie, którą została wyłożona. Z czasem ze szczelin zrobiły się dziury, a zapobiegliwi piesi powtykali w nie gałązki krzaków, które rosną na wale rzeki. Ku przestrodze rowerzystów.
Świadek podniósł alarm. Spójrzcie na nagranie ze Śląska
Doraźne łaty i przetarg poza skalą
Ratusz zlecił doraźną naprawę. Na dziurach pojawiły się plastikowe łaty. Utrzymały się przez kilka dobrych miesięcy, ale zaczęły pękać i odstawać. Największe dziury zostały przykryte budowlanymi płytami. One też nie przetrzymały konfrontacji z pogodą. W tym samym czasie ratusz ogłosił przetarg na prace remontowe. Ofertę złożyło dwie firmy. Obie znacznie przekroczyły kwotę, którą zamierzało na inwestycję przeznaczyć miasto. Przypomnijmy, że ratusz w portfelu miał 180 tysięcy, a pierwszy z wykonawców oszacował koszt prac na ponad 488 tysięcy złotych, a drugi na prawie 528 tysięcy.
Większa pula pieniędzy
Ostatecznie przetarg nie został rozstrzygnięty, a na kładce pojawiły się wielkie płyty z tworzywa sztucznego. Niemal równocześnie miasto ogłosiło kolejne postępowanie. Zwiększyło też pulę pieniędzy zarezerwowanych na remont. Tym razem do wydania było 400 tysięcy. Na kolejne postępowanie odpowiedziało trzy firmy. Za najkorzystniejszą została uznana propozycja firmy Dromet z Jarosławia, która wyceniła prace na niespełna 363 tysiące złotych.
- Postępowanie jest prowadzone w trybie zaprojektuj-wybuduj, a wyłoniony wykonawca ma czas do kwietnia 2026 roku na wykonanie koniecznych prac - poinformował nas Sebastian Puchajda, zastępca burmistrza Gorlic
Będzie zmiana organizacji ruchu
Zakres robót obejmuje wymianę uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym oraz wymianę nawierzchni kładki pieszej wraz z wykonaniem nowej powierzchni antypoślizgowej pomostu na długości około 40 m.
Zwycięskiej firmie powierzone zostało wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej: projekt budowlany i wykonawczy oraz kosztorysy, wykonanie projektu czasowej organizacji ruchu oraz zapewnienie oznakowania zastępczego ciągu komunikacyjnego na czas prowadzenia robót i oczywiście realizacja wykazanych robót.