Grodzisk: Centrum Obsługi Pacjenta w szpitalu. Ułatwienie czy koszmar?

Centrum Obsługi Pacjenta w grodziskim szpitalu miało ułatwić życie chorym i skrócić kolejki, tymczasem otrzymujemy sygnały o chaosie, braku wystarczających informacji i dezorientacji. Zamiast sprawniejszej obsługi - błądzenie po korytarzach, długie oczekiwanie i nerwy. Dyrekcja placówki zapowiada poprawki i obiecuje lepsze oznaczenia oraz większe wsparcie ze strony personelu.
Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracjąCentrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Anna Badzińska
Anna Badzińska
  • Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją
  • Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją
  • Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją
  • Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją
  • Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją
[1/5] Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w grodziskim szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją Źródło zdjęć: Polska Press Grupa | Anna Badzińska

Centrum Obsługi Pacjenta to nowość w naszym szpitalu. Dyrekcja zapowiadała jego uruchomienie jako rozwiązanie problemów pacjentów, którzy po przyjściu do szpitala często nie wiedzieli, gdzie się zgłosić i mieli trudności z rejestracją. Pomysł miał uprościć wszystko - zamiast kilku punktów rejestracji rozproszonych po całym budynku, pacjenci mieli mieć jedno centralne miejsce, a obsługa telefoniczna miała być sprawniejsza.

Są w KGW. Oto co mówią o zaangażowaniu młodzieży

Dyrekcja zapewniała, że celem zmian jest skrócenie kolejek, usprawnienie rejestracji i poprawa komunikacji, także telefonicznej, a do obsługi telefonicznej ma być dedykowana przynajmniej jedna osoba wspierana przez dodatkowy personel. Pacjenci jednak podkreślają, że w praktyce nowa organizacja przyniosła więcej zamieszania niż ułatwień.

- W piątek byłem u lekarza. Musiałem przejść przez cały szpital, żeby się zarejestrować. To jest chore! Ludzie biegają, błądzą, nie wiedzą, gdzie się zgłosić. Informacje o nowym punkcie są minimalne - mała kartka przy wejściu, na drzwiach, które dodatkowo często są otwarte na oścież i informacji nie widać wcale. Cała kartoteka jest z tyłu, panie z personelu biegają w tę i z powrotem. Jest jeden wielki chaos i kompletny brak logiki - mówi Jarosław Jankowski, mieszkaniec Grodziska.  

Dalej wskazuje, że efekt nowego rozwiązania jest taki, że pacjenci są kompletnie zdezorientowani.

- Czekałem półtorej godziny na wizytę u ortopedy. Ciągle podpowiadałem innym, gdzie mają iść, bo pacjenci sami nie potrafią się odnaleźć. Starsi ludzie błądzą - to skandal. Przez wiele lat rejestracja do poradni odbywała się tam, gdzie fizycznie są one zlokalizowane, a dziś mamy kompletny chaos i brak logiki. Teraz rejestracja odbywa się w jednym miejscu dla wszystkich poradni i nie tylko, komu ma to służyć? Po co budowano osobą część szpitala z rejestracją z tyłu tak, aby pacjenci mogli szybko i łatwo załatwić formalności, jeśli teraz przenosi się ją do Izby Przyjęć? - pyta.

O komentarz poprosiliśmy dyrektora SP ZOZ w Grodzisku, Mirosława Sosnę.

- Bardzo cenne są dla nas wszelkie sygnały i uwagi od pacjentów, bo to właśnie one pozwalają nam na szybkie wprowadzanie poprawek i usprawnień. Przyjrzymy się kwestii oznaczeń i wprowadzimy takie zmiany, aby były jeszcze bardziej czytelne i ułatwiały skierowanie się do właściwego miejsca. Dokumentacja miała być tak zorganizowana, aby nie było konieczności "biegania", ale widocznie w praktyce nie wszystko działa jeszcze tak, jak powinno - i to sprawdzimy. Zwrócimy również większą uwagę personelu na to, by kierować pacjentów we właściwe miejsce - zapewnia dyrektor grodziskiego szpitala.

Dalej dodaje, że każda wizyta w szpitalu zaczyna się od Izby Przyjęć, w której zorganizowano Centrum Obsługi Pacjenta.

- To właśnie tam można zarejestrować się do wszystkich poradni, uzyskać potrzebne informacje i niezbędną pomoc. Każda uwaga pacjenta jest dla nas cenna i będzie brana pod uwagę, dlatego przeanalizujemy oznaczenie nowej lokalizacji rejestracji i wdrożymy odpowiednie rozwiązania - mówi Mirosław Sosna.

Wybrane dla Ciebie
Mielec: 26-latek pędził 111 km na godzinę w obszarze zabudowanym
Mielec: 26-latek pędził 111 km na godzinę w obszarze zabudowanym
Mielecki artysta twórcą statuetek Crescendo
Mielecki artysta twórcą statuetek Crescendo
Bojanów: Bryła lodu z ciężarówki spadła prosto na jadącą toyotę
Bojanów: Bryła lodu z ciężarówki spadła prosto na jadącą toyotę
Warszawa: Pożar trzech samochodów na Woli. Trwa akcja gaśnicza
Warszawa: Pożar trzech samochodów na Woli. Trwa akcja gaśnicza
Poznań: Nowa Hala Sportowa Wilda otwarta. Lodowisko już działa
Poznań: Nowa Hala Sportowa Wilda otwarta. Lodowisko już działa
Poznańskie koziołki gotowe na zimę. Przedszkolaki ubrały rzeźbę w świąteczne stroje
Poznańskie koziołki gotowe na zimę. Przedszkolaki ubrały rzeźbę w świąteczne stroje
Łódź: Teatr Wielki szykuje premierę "Dziadka do orzechów"
Łódź: Teatr Wielki szykuje premierę "Dziadka do orzechów"
Radymno: Lis uwięziony w żelazie. Interweniowali strażacy i policjanci
Radymno: Lis uwięziony w żelazie. Interweniowali strażacy i policjanci
Tych owoców unikaj, jeśli chcesz schudnąć. Dietetyk pokazuje listę
Tych owoców unikaj, jeśli chcesz schudnąć. Dietetyk pokazuje listę
Legnica: Romantyczny finał w Królewskiej. Pełna sala na koncercie
Legnica: Romantyczny finał w Królewskiej. Pełna sala na koncercie
Dolnośląskie: Tunel kolejowy pod Przełęczą Kowarską. Samorząd planuje remonty
Dolnośląskie: Tunel kolejowy pod Przełęczą Kowarską. Samorząd planuje remonty
Świętochłowice: Do miasta przyjechał Niebieski Mikołaj. Fani Ruchu Chorzów przygotowali imprezę mikołajkową z udziałem piłkarzy
Świętochłowice: Do miasta przyjechał Niebieski Mikołaj. Fani Ruchu Chorzów przygotowali imprezę mikołajkową z udziałem piłkarzy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟