Grudziądz: Czy powstanie Zarząd Inwestycji Miejskich?
O tym czy Zarząd Inwestycji Miejskich powstanie zdecydują radni podczas najbliższej sesji zaplanowanej na 24 września.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Łukasz Szalkowski
Aleksandra Pasis
Celem działania Zarządu Inwestycji Miejskich ma być realizacja zadań własnych gminy-miasto Grudziądz w zakresie planowania, przygotowania, koordynowania oraz nadzorowania inwestycji miejskich. Jednostką tą ma kierować dyrektor wybrany w drodze konkursu a zatrudniony przez prezydenta Grudziądza.
W uzasadnieniu uchwały czytamy m.in. (...) "Utworzenie Zarządu Inwestycji Miejskich w Grudziądzu wynika z potrzeby profesjonalizacji i centralizacji procesu inwestycyjnego prowadzonego przez miasto(...)".
Zarządu Inwestycji Miejskich jako jednostka budżetowa, będzie realizować między innymi następujące zadania:
- kompleksowe przygotowanie dokumentacji projektowej i wykonawczej,
- organizację przetargów i postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
- nadzór inwestorski i koordynację nadzoru autorskiego,
- prowadzenie odbiorów i przekazywanie inwestycji do użytkowania,
- współpracę z jednostkami miejskimi, gestorami sieci, inwestorami i wykonawcami,
- monitorowanie i raportowanie stanu realizacji inwestycji,
- pozyskiwanie oraz rozliczanie środków zewnętrznych (fundusze UE, programy rządowe itp.)
ZIM miałby rozpocząć swoją działalność od 1 marca 2026 roku. Miałaby być to jednostka budżetowa podobnie jak np. Zarząd Dróg Miejskich.