Już ponad 4 tys. sklepów. Ta sieć handlowa rośnie jak na drożdżach
W tym artykule:
Rekordowe przychody i wzrost sprzedaży
W III kwartale Nowa Grupa Pepco osiągnęła rekordowe przychody wynoszące 1,1 miliarda euro, co oznacza wzrost o 7,7 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, przy stałym kursie walutowym. Przychody w ujęciu porównywalnym (LFL) wzrosły o 2,6 proc. w obu markach, co jest wynikiem konsekwentnej realizacji strategii.
Marka Pepco odnotowała wzrost przychodów LFL o 2,4 proc. w trzecim kwartale, co jest trzecim z rzędu kwartałem wzrostu. Wyniki te były napędzane lepszą dostępnością towarów, skoncentrowaniem się na cenach najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonym asortymentem. Wzrost sprzedaży LFL Pepco, z wyłączeniem FMCG, wyniósł 4,8 proc., co potwierdza strategię wyjścia z segmentu FMCG do końca roku finansowego 2025.
Dealz również zanotował solidne wyniki, z 5,8 proc. wzrostem sprzedaży LFL, co było wynikiem zwiększonego popytu na produkty spożywcze i codziennego użytku.
Poprawa marży i ekspansja sklepów
Marża brutto Nowej Grupy Pepco w trzecim kwartale roku obrotowego 2025 poprawiła się o 180 punktów bazowych rok do roku. Było to możliwe dzięki solidnym postępom osiąganym przez Pepco. Wzrost marży potwierdza skuteczność strategii skoncentrowanej na przewadze cenowej i ulepszonym asortymencie.
W trzecim kwartale otwarto 45 nowych sklepów Pepco i Dealz, co w dużej mierze odzwierciedlało ekspansję Pepco w Europie Środkowej i Wschodniej. Łącznie Nowa Grupa Pepco posiadała na koniec kwartału 4 276 sklepów, co świadczy o dynamicznym rozwoju sieci.
Program skupu akcji własnych
Zarząd grupy Pepco ogłosił rozpoczęcie programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro. Decyzja ta jest wynikiem utrzymującego się rozwoju Grupy, jej silnego potencjału zysków oraz mocnej generacji gotówki.
– Nasze wyniki za III kwartał odzwierciedlają konsekwentną realizację strategii w ramach „Nowej Grupy Pepco” oraz działania, które podjęliśmy w celu zapewnienia bardziej stabilnych wyników. Marka Pepco osiągnęła bardzo dobre wyniki w trzecim kwartale, notując rekordowe przychody przekraczające 1 miliard euro, trzeci z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży porównywalnej (like-for-like) oraz dalszy wzrost marży brutto – powiedział Stephen Borchert, prezes Pepco Group.
– To wyjątkowe osiągnięcie – osiągane dzięki lepszej dostępności towarów, koncentracji na przewadze cenowej w zakresie najlepiej sprzedających się produktów oraz ulepszonemu asortymentowi – wspierało to ciągłą poprawę sprzedaży LFL i wzrost wolumenu sprzedaży w tym okresie. Dealz również odnotował silny kwartał, z 5,8 proc. wzrostem sprzedaży LFL, przy wysokim popycie zarówno na produkty spożywcze, jak i artykuły codziennego użytku." – powiedział Stephen Borchert, prezes Pepco Group.
Optymistyczne Perspektywy na Przyszłość
Po zakończeniu sprzedaży Poundland w czerwcu 2025 roku, Nowa Grupa Pepco zyskała prostszą strukturę, co pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Grupa planuje wykorzystać liczne możliwości rozwoju marki Pepco, aby stać się jednym z najlepszych detalistów dyskontowych w Europie.
– Nasz program transformacji i tworzenia wartości przynosi dobre rezultaty, a my jesteśmy wdzięczni naszym klientom za to, że nagradzają nasze wysiłki rosnącą lojalnością. Utrzymujący się rozwój Grupy, jej silny potencjał zysków, mocna generacja gotówki oraz przekonanie Zarządu, że obecna wycena akcji w znacznym stopniu nie odzwierciedla przyszłych perspektyw spółki, są podstawą do podjęcia decyzji o rozpoczęciu programu skupu akcji własnych o wartości do 50 milionów euro, z myślą o dalszym zwiększaniu wartości dla akcjonariuszy – dodał Borchert.
Nowa Grupa Pepco, dzięki skutecznej realizacji strategii, osiągnęła imponujące wyniki finansowe w trzecim kwartale 2025 roku. Rekordowe przychody, wzrost marży oraz dynamiczna ekspansja sklepów potwierdzają, że Grupa jest na dobrej drodze do osiągnięcia swoich ambitnych celów.
O PepcoPepco to europejska sieć sklepów dyskontowych, oferująca odzież dla całej rodziny oraz artykuły dla domu w przystępnych cenach. Firma jest częścią Pepco Group, która prowadzi również marki Poundland i Dealz. Sklepy Pepco można znaleźć w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Właścicielem sieci sklepów Pepco jest Pepco Group, a bezpośrednim właścicielem 72 proc. akcji jest holding Steinhoff International Holdings.