Katowice: Remontowany wiadukt kolejowy znów otwarty dla autobusów
W tym artykule:
- Wraz z otwarciem przejazdu przywrócone zostaną rozwiązania sprzed objazdów - jednak nie wszystkie
- Autobusy linii: 9, 10, 12, 138, 296, 657, 657N i 905N ponownie będą obsługiwać odcinek przez ul. Załęską
- Dzięki zakończonym pracom przywrócona zostanie funkcjonalność układu komunikacyjnego w tej części Katowic
- Podpisany na początku kwietnia 2024 r. kontrakt PLK z konsorcjum Torpol-Intop opiewa 4,184 mld zł brutto
Wraz z otwarciem przejazdu przywrócone zostaną rozwiązania sprzed objazdów - jednak nie wszystkie
Wiadukt nad ul. Załęską został zamknięty blisko 10 miesięcy temu. To jeden z ważnych obiektów inżynieryjnych Katowicach, przebudowywanych w związku z modernizacją katowickiego węzła kolejowego. Zamknięcie przejazdu pod wiaduktem skutkowało reorganizacją kilkunastu przebiegających tamtędy linii autobusowych.
Pytała Polki, czy inwestują. Oto co wyszło z badań
Rzecznik ZTM Michał Wawrzaszek w rozesłanej we wtorek informacji prasowej zaznaczył, że wraz z otwarciem przejazdu przywrócone zostaną rozwiązania sprzed objazdów - jednak nie wszystkie, dlatego pasażerowie powinni zapoznać się ze zmianami.
Autobusy linii: 9, 10, 12, 138, 296, 657, 657N i 905N ponownie będą obsługiwać odcinek przez ul. Załęską
Na większości linii wrócą kursy autobusów na stałych trasach, ale część rozwiązań wprowadzonych na czas objazdu nie zostanie wycofana. Autobusy linii: 9, 10, 12, 138, 296, 657, 657N i 905N ponownie będą obsługiwać odcinek przez ul. Załęską. Dodatkowo, pasażerowie będą mogli korzystać z przystanków Brynów Wincentego Pola, które zostaną włączone do tras tych linii.
Wraz z powrotem autobusów ośmiu linii na swoje stałe trasy, zawieszona zostanie tymczasowa linia komunikacji zastępczej Z-48. Mniej istotne zmiany obejmą również inne linie. Wprowadzone zostaną korekty rozkładów jazdy dla autobusów 37, 46 i Z-38. Utrzymana zostanie natomiast obecna trasa linii 48. Autobusy tej linii nadal będą obsługiwać przystanki przy ul. Ligockiej: Brynów Dziewięciu z Wujka oraz Stara Ligota Wiadukt. Dzięki temu pasażerowie nadal będą mogli dogodnie dojeżdżać w rejon Brynowa i Starej Ligoty.
Dzięki zakończonym pracom przywrócona zostanie funkcjonalność układu komunikacyjnego w tej części Katowic
- Zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na Załęskiej było utrudnieniem dla naszych pasażerów. Dziś możemy powiedzieć, że ten etap jest już za nami. Dzięki zakończonym pracom przywracamy funkcjonalność układu komunikacyjnego w tej części Katowic, jednocześnie zachowując rozwiązania, które sprawdziły się w praktyce - podsumował w rozmowie z PAP Wawrzaszek.
Ul. Załęska jest kluczowa dla przejazdu drogowego od przelotowej katowickiej ul. Bocheńskiego do południowych dzielnic Katowic. Wiaduktem nad ul. Załęską przebiega linia kolejowa nr 171, która w pobliżu krzyżuje się z linią nr 139 Katowice - Zwardoń, objętą zasadniczą przebudową na katowickim węźle kolejowym.
Podpisany na początku kwietnia 2024 r. kontrakt PLK z konsorcjum Torpol-Intop opiewa 4,184 mld zł brutto
Wiadukt na ul. Załęskiej był zamknięty od listopada 2024 r. To jeden z istotnych obiektów inżynieryjnych przebudowywanych w związku z modernizacją katowickiego węzła kolejowego. Podpisany na początku kwietnia 2024 r. kontrakt PLK z konsorcjum Torpol-Intop za 4,184 mld zł brutto (ok. 3,4 mld zł netto) obejmuje m.in. rozbudowę połączenia Katowice Szopienice Południowe - Katowice - Katowice Piotrowice, przebudowę głównej stacji Katowice, remonty kilku istniejących przystanków z budową trzech nowych, a także odbudowę całej infrastruktury inżynieryjnej, w tym wiaduktów kolejowych.
Przebudowa połączenia Katowice Szopienice Południowe - Katowice - Katowice Piotrowice jest największą częścią przedsięwzięcia PKP PLK: "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice - Zebrzydowice". Jest ono wsparte środkami unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF - Connecting Europe Facility).