Kraków: Przebudowa skrzyżowania ul. Mogilskiej i Meissnera.
Ta inwestycja nie dość, że przeorała Kraków, to jeszcze spowolniła ruch. Tunele, nowe drogi, torowiska, podziemne stacje, nowa pętla. Od Skrzyżowania w rejonie Czyżyn i Grzegórzek po pętle w Mistrzejowicach. Wykopy, ciężki sprzęt, tony betonu, tony stali. Tak buduje się nowe linia tramwajowa w Krakowie, która ma w końcu polepszyć komunikację między centrum Krakowa a jego północną częścią.
Krakowski Szybki Tramwaj
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST etap IV) połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Meissnera i Lema, skracając czas dojazdu do centrum miasta o ok. 12 minut. Pasażerowie skorzystają z połączenia pod koniec I kwartału 2026 roku. To pierwszy tak duży projekt transportowy w Polsce realizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Za projekt z ramienia miasta odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK).
Sierpień jest miesiącem intensywnych prac torowych, drogowych i brukarskich. "Na wielu odcinkach pojawią się pierwsze warstwy asfaltu, a niektóre rejony - jak np. Jancarza czy Dobrego Pasterza - mogą zostać częściowo udostępnione mieszkańcom" - zapowiada wykonawca.
My zajrzeliśmy na ul. Mogilską i Meissnera i trzeba powiedzieć, że praca wre. Powstają coraz dłuższe nitki torowiska, choć wciąż jest wiele do zrobienia.
Harmonogram prac
- zakończenie przebudowy pętli "Mistrzejowice" w zakresie torowym - IV kwartał 2024 r.
- wykonanie płyty pośredniej stacji "Rondo Polsadu" (poziom -1) - IV kwartał 2024 r.
- zakończenie budowy ścian szczelinowych - I kwartał 2025 r.
- wykonanie płyty dennej (poziom -2) stacji "Rondo Polsadu" - II kwartał 2025 r.
- zakończenie prac przy konstrukcji tunelu - III kwartał 2025 r.
- wyposażanie tunelu - IV kwartał 2025 r.
- budowa torowiska tramwajowego - IV kwartał 2025 r.
- prace wykończeniowe (mała architektura i nasadzenia) - I kwartał 2026 r.