Kraków: Zaczął się sezon grzewczy. Dużo wezwań do awarii kaloryferów
- Sezon grzewczy rozpoczęty, a u mnie w domu zimno i nie mogę się doczekać na usunięcie awarii, żeby w końcu zaczęli grzać - alarmuje 90-letni pan Józef, mieszkaniec os. Zielonego w Nowej Hucie, który zgłosił nam swój problem.
Skontaktowaliśmy się z podaną przez niego firmą zajmującą się usuwaniem usterek. - Wiemy o zgłoszeniu. Zajmiemy się awarią. To nasz drugi dzień roboczy od rozpoczęcia sezonu grzewczego. Mamy natłok zgłoszeń. Najczęściej przyczyną tego, że grzejniki nie grzeją jest brak ich odpowiedniego odpowietrzenia. Nieraz mamy też interwencje do usterek, takich jak przykładowo wyciek wody z grzejników - usłyszeliśmy wyjaśnienie.
Przypomnijmy, że 25 września Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej rozpoczęło dostawy ciepła do odbiorców. Jednocześnie przedsiębiorstwo przypomina, że decyzje o terminie uruchomienia ogrzewania w obiektach podejmują zarządcy i właściciele nieruchomości.
MPEC przypomina również, że rezygnacja z dostawy energii cieplnej może nastąpić na indywidualny wniosek odbiorcy, podpisany przez upoważnioną osobę.