Kto zarabia na A4? Odcinek Katowice–Kraków z nowym rekordem

Stalexport, firma koncentrująca się przede wszystkim na działalności autostradowej, odnotował 65,12 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kwartale 2025 r. wobec 57,18 mln zł rok wcześniej.
Działalność Stalexport Autostrady i podmiotów wchodzących w skład jej grupy kapitałowej koncentruje się przede wszystkim na działalności autostradowej. Działalność Stalexport Autostrady i podmiotów wchodzących w skład jej grupy kapitałowej koncentruje się przede wszystkim na działalności autostradowej.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | PRZEMYSLAW SWIDERSKI
Marek Knitter

- Zysk netto [ogółem] Grupy Stalexport Autostrady w pierwszym kwartale 2025 roku wzrósł o 14% do poziomu ok. 67,5 mln zł, co jest efektem skutecznego zarządzania finansami - podała spółka w komunikacie poświęconym wynikom.

Zysk operacyjny wyniósł 77,53 mln zł wobec 65,58 mln zł rok wcześniej, a zysk EBITDA sięgnął 103,65 mln zł wobec 91,3 mln zł. Z kolei skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 141,6 mln zł wobec 128,54 mln zł rok wcześniej.

- Nasza firma wyraża zadowolenie z prezentowanych wyników finansowych, świadczą one o solidnej pozycji Grupy na rynku. Wzrost przychodów i zysków jest wynikiem efektywnego zarządzania oraz strategicznych inwestycji realizowanych w poprzednich latach. Firma będzie kontynuować swoje działania mające na celu dalsze zwiększanie wartości dla Akcjonariuszy oraz użytkowników autostrady - powiedział prezes Andrzej Kaczmarek, cytowany w komunikacie.

W pierwszym kwartale bieżącego roku średnie natężenie ruchu na A4 Katowice-Kraków osiągnęło poziom 46 177 pojazdów na dobę i było wyższe o 4,4% rdr, podano także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto 1,01 mln zł w całym roku wobec 1,06 mln zł rok wcześniej.

Działalność Stalexport Autostrady i podmiotów wchodzących w skład jej grupy kapitałowej koncentruje się przede wszystkim na działalności autostradowej. Obejmuje ona eksploatację i utrzymanie odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków. Głównym udziałowcem spółki jest Mundys S.p.A (włoska grupa kapitałowa) posiadająca 61,2% akcji.

Wybrane dla Ciebie

Dramat na rynku ziemniaków. Rolnicy apelują o wsparcie
Dramat na rynku ziemniaków. Rolnicy apelują o wsparcie
Toruń: Akademiki UMK. Miejsca w domach studenckich ciągle są w cenie
Toruń: Akademiki UMK. Miejsca w domach studenckich ciągle są w cenie
Zetrzyj buraki i ogórki kiszone! Stwórz surówkę, która wzmocni twoje jelita
Zetrzyj buraki i ogórki kiszone! Stwórz surówkę, która wzmocni twoje jelita
Prudnik: Mogło dojść do tragedii. 11-latek zatrzymany na hulajnodze
Prudnik: Mogło dojść do tragedii. 11-latek zatrzymany na hulajnodze
Szamotuły: Głośna impreza wywołała falę policyjnych interwencji. Zatrzymano pięć osób
Szamotuły: Głośna impreza wywołała falę policyjnych interwencji. Zatrzymano pięć osób
Powiat nakielski: Tragiczny wypadek. Ciągnik potrącił rowerzystę
Powiat nakielski: Tragiczny wypadek. Ciągnik potrącił rowerzystę
Radomsko: Sukces uczniów I LO w Finale Mistrzostw Województwa Łódzkiego w Biegach Przełajowych
Radomsko: Sukces uczniów I LO w Finale Mistrzostw Województwa Łódzkiego w Biegach Przełajowych
Kielce: Od nieużytku do parku promującego sport i naturę
Kielce: Od nieużytku do parku promującego sport i naturę
Sztuczna inteligencja popularna wśród nastolatków: 5 godzin dziennie w internecie
Sztuczna inteligencja popularna wśród nastolatków: 5 godzin dziennie w internecie
Tomaszów Mazowiecki: Lokalne rękodzieło jako sposób budowania poczucia wartości - podsumowano wyjątkowy projekt
Tomaszów Mazowiecki: Lokalne rękodzieło jako sposób budowania poczucia wartości - podsumowano wyjątkowy projekt
Tak dziś wygląda Alikia Ilia, czyli córka Katarzyny Skrzyneckiej. Wkrótce skończy 14 lat
Tak dziś wygląda Alikia Ilia, czyli córka Katarzyny Skrzyneckiej. Wkrótce skończy 14 lat
Zaapelowali o pilne inwestycje kolejowe w Krakowie i Małopolsce. Są niezbędne do rozwoju połączeń aglomeracyjnych. Potrzebne są nowe pociągi
Zaapelowali o pilne inwestycje kolejowe w Krakowie i Małopolsce. Są niezbędne do rozwoju połączeń aglomeracyjnych. Potrzebne są nowe pociągi