Te szkoły podstawowe z Chorzowa są najlepsze? Egzamin ósmoklasisty 2025 poszedł tam uczniom świetnie. Sprawdź TOP10 chorzowskich podstawówek
Egzamin ósmoklasisty to pierwszy poważniejszy sprawdzian, z którym mierzą się uczniowie pod koniec szkoły podstawowej. Dla wielu z nich to zupełnie nowe doświadczenie — test nie tylko wiedzy, ale też radzenia sobie ze stresem, pracą pod presją czasu i samodzielnym rozwiązywaniem zadań w określonych warunkach. Kliknij TUTAJ i sprawdź, jak poradzili sobie uczniowie z Chorzowa.
W naszej galerii znajdziesz listę szkół, w której uczniowie osiągnęli dobre wyniki. W rankingu wykorzystano sumę średnich wyników z języka polskiego, matematyki oraz angielskiego, podzieloną przez 3. Co pozwala uzyskać obiektywne statystyki dotyczące uzyskanych rezultatów.
Egzamin ósmoklasisty 2025
Sprawdzian kompetencji osób kończących podstawówkę odbył się w dniach 13–15 maja 2025 roku. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych nie mogli wziąć w nim udziału w tym terminie, przystąpili do egzaminu w dniach 10, 11 oraz 12 czerwca br. Egzamin był obowiązkowy i trwał od 110 do 150 minut, w zależności od wybranego przedmiotu.
W sesji głównej egzaminu ósmoklasisty, przeprowadzonej w maju 2025 roku, uczestniczyło około 40 955 spośród 42 1565 uczniów klas ósmych szkół podstawowych (około 97%) z województwa śląskiego, w tym około 1 576 uczniów będących obywatelami Ukrainy.
Chociaż egzamin ósmoklasisty nie ma ustalonego progu zaliczenia — nie można go nie zdać — jego wynik odgrywa istotną rolę w procesie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych, ponieważ stanowi połowę możliwych do zdobycia punktów.
Podsumowanie egzaminu przez CKE
Z danych CKE Jaworzno wynika, że na egzaminie z języka polskiego uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność rozpoznawania związków frazeologicznych w wypowiedziach, rozumienia ich znaczenia oraz poprawnego użycia w kontekście. Z kolei z matematyki najlepiej wypadło zadanie wymagające obliczania czasu na podstawie podanej drogi i prędkości. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści, którzy wybrali język angielski, osiągnęli najwyższy średni wynik w zadaniu zamkniętym sprawdzającym rozumienie tekstów pisanych.
Egzamin uwidocznił także te obszary, w których uczniowie radzili sobie słabiej. W przypadku języka polskiego trudność sprawiło zadanie dotyczące poprawnego stosowania znaków interpunkcyjnych, mieszczące się w zakresie kształcenia językowego. Z matematyki największe problemy sprawiło uczniom zadanie otwarte z geometrii płaskiej, wymagające obliczenia pola wielokąta poprzez podział na mniejsze figury lub uzupełnienie do większych. Natomiast w języku angielskim najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.