Nowe smaki, nowe rynki, nowe rekordy. Czekoladowy gigant nie zwalnia tempa

Pierwsze półrocze 2025 roku upłynęło dla Wedla pod znakiem intensywnego rozwoju. Marka zrealizowała przełomowe inwestycje, wprowadziła nowości produktowe, zdobyła prestiżowe nagrody i przyciągnęła tłumy do swojego muzeum. Równolegle kontynuowała działania w obszarze ESG, pokazując, że odpowiedzialny biznes może iść w parze z innowacją i zyskami. Co jeszcze wydarzyło się w czekoladowym imperium?
W 2025 roku Wedel konsekwentnie rozszerzał ofertę, wprowadzając nowe smaki czekolad (m.in. Karmelowa NADZIANA) oraz produkty we współpracy z markami Tymbark, OnlyBio i Mini Melts. W 2025 roku Wedel konsekwentnie rozszerzał ofertę, wprowadzając nowe smaki czekolad (m.in. Karmelowa NADZIANA) oraz produkty we współpracy z markami Tymbark, OnlyBio i Mini Melts.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Fot. Szymon Starnawski/Polska Press
Barbara Wesoła

Inwestycje, innowacje i rekordowe wyniki Wedla

Rok 2024 zakończył się dla Wedla największą od lat inwestycją, obejmującą rozbudowę fabryki, uruchomienie interaktywnego muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel oraz powstanie nowoczesnych linii produkcyjnych i ręcznej manufaktury – Pracowni Rarytasów.

W pierwszej połowie 2025 roku do kompleksu dołączyły dwa laboratoria badawczo-rozwojowe: produktowe i opakowaniowe, które umożliwiają tworzenie nowych receptur oraz bardziej zrównoważonych opakowań.

Sukcesem okazało się również muzeum Wedla – Fabryka Czekolady, które w zaledwie kilka miesięcy odwiedziło ponad 270 tysięcy osób.

– Pierwsze półrocze 2025 roku było dla nas okresem intensywnego rozwoju we wszystkich kluczowych obszarach działalności. Kreatywne kampanie mediowe, niestandardowe współprace, inwestycje w nowoczesne Centrum Badań i Rozwoju oraz rekordowe zainteresowanie muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel potwierdzają słuszność obranej przez nas strategii. Jednocześnie sukcesy w obszarze ESG pokazują, że budujemy markę w sposób odpowiedzialny i zrównoważony – powiedział Krzysztof Bogacz, Dyrektor marketingu w firmie Wedel.

Nowe produkty, kampanie i wyniki sprzedaży

W 2025 roku Wedel konsekwentnie rozszerzał ofertę, wprowadzając nowe smaki czekolad (m.in. Karmelowa NADZIANA) oraz produkty we współpracy z markami Tymbark, OnlyBio i Mini Melts. Marka prowadziła też oryginalne kampanie, jak loteria „Otwórz drzwi do świata czekolady” i doceniana kampania „MOŻNA”.

Wyniki? Krajowa sprzedaż netto wzrosła o ponad 20% r/r, mimo trudnego otoczenia rynkowego, m.in. wzrostów cen kakao i spadku wolumenu całej kategorii czekolad.

– W tym roku osiąganie ambitnych celów jest jeszcze bardziej wymagające (...). Tym bardziej dziękuję całej naszej załodze za mobilizację i ogromne zaangażowanie – komentuje Joanna Jurczak, Dyrektorka Sprzedaży Krajowej.

Odpowiedzialny biznes i ekspansja zagraniczna

Wedel nie ogranicza się do sukcesu na rynku krajowym. Eksportuje swoje produkty do ponad 50 krajów, a strategia rozwoju obejmuje również budowanie obecności poprzez Pijalnie Czekolady (ponad 30 lokali) i aktywność w branżowych wydarzeniach. Marka odnotowuje wzrost obrotów także w kanale HoReCa i dyskontach.

W tym samym czasie rozwija działania ESG: wdraża rozwiązania less waste (m.in. projekt „Daj im szansę”), rezygnuje z jaj klatkowych, promuje różnorodność i wspiera pracowników – także poprzez program „Czas razem”.

– Rozwój jest stałym elementem naszego działania (...). Uważnie obserwujemy rynek i jesteśmy gotowi do rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Dwa lata temu po raz pierwszy przekroczyliśmy miliard złotych obrotu, a w tym roku planujemy kolejne wzrosty – podsumował Maciej Herman, Dyrektor zarządzający w firmie Wedel.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Wybrane dla Ciebie

Stalowa Wola: Kolejny etap remontu budynku dawnego kina Ballada
Stalowa Wola: Kolejny etap remontu budynku dawnego kina Ballada
Czarny Dunajec: 27-latek uszkodził karoserię radiowozu i z nim pozował
Czarny Dunajec: 27-latek uszkodził karoserię radiowozu i z nim pozował
Szebnie: Rowerzysta zderzył się z ciężarówką. Kask uratował mu życie
Szebnie: Rowerzysta zderzył się z ciężarówką. Kask uratował mu życie
Resort edukacji przesłał szkołom wytyczne
Resort edukacji przesłał szkołom wytyczne
Radom: Europejski Tydzień Mobilności. Akcja w autobusach miejskich
Radom: Europejski Tydzień Mobilności. Akcja w autobusach miejskich
Radom: Duża zmiana w organizacji wejścia do Muzeum Wsi Radomskiej
Radom: Duża zmiana w organizacji wejścia do Muzeum Wsi Radomskiej
Warszawa: Czasowe zamknięcie drogi startowej nr 1 na Lotnisku Chopina
Warszawa: Czasowe zamknięcie drogi startowej nr 1 na Lotnisku Chopina
Wrocław: ZooEgzotyka przed nami. Targi egzotycznych zwierząt i roślin
Wrocław: ZooEgzotyka przed nami. Targi egzotycznych zwierząt i roślin
Aleksandrów Kujawski: Ofiara zbrodni katyńskiej upamiętniona tablicą
Aleksandrów Kujawski: Ofiara zbrodni katyńskiej upamiętniona tablicą
Lublin: Strategia rozwoju turystyki w mieście zakłada miliony turystów
Lublin: Strategia rozwoju turystyki w mieście zakłada miliony turystów
Tauron analizuje lokalizacje pod SMR-y. Rozwija własne projekty w OZE
Tauron analizuje lokalizacje pod SMR-y. Rozwija własne projekty w OZE
Radzionków: Odsłonięto mural upamiętniający ofiary przemocy w 1945
Radzionków: Odsłonięto mural upamiętniający ofiary przemocy w 1945