Nowe smaki, nowe rynki, nowe rekordy. Czekoladowy gigant nie zwalnia tempa
Inwestycje, innowacje i rekordowe wyniki Wedla
Rok 2024 zakończył się dla Wedla największą od lat inwestycją, obejmującą rozbudowę fabryki, uruchomienie interaktywnego muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel oraz powstanie nowoczesnych linii produkcyjnych i ręcznej manufaktury – Pracowni Rarytasów.
W pierwszej połowie 2025 roku do kompleksu dołączyły dwa laboratoria badawczo-rozwojowe: produktowe i opakowaniowe, które umożliwiają tworzenie nowych receptur oraz bardziej zrównoważonych opakowań.
Sukcesem okazało się również muzeum Wedla – Fabryka Czekolady, które w zaledwie kilka miesięcy odwiedziło ponad 270 tysięcy osób.
– Pierwsze półrocze 2025 roku było dla nas okresem intensywnego rozwoju we wszystkich kluczowych obszarach działalności. Kreatywne kampanie mediowe, niestandardowe współprace, inwestycje w nowoczesne Centrum Badań i Rozwoju oraz rekordowe zainteresowanie muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel potwierdzają słuszność obranej przez nas strategii. Jednocześnie sukcesy w obszarze ESG pokazują, że budujemy markę w sposób odpowiedzialny i zrównoważony – powiedział Krzysztof Bogacz, Dyrektor marketingu w firmie Wedel.
Nowe produkty, kampanie i wyniki sprzedaży
W 2025 roku Wedel konsekwentnie rozszerzał ofertę, wprowadzając nowe smaki czekolad (m.in. Karmelowa NADZIANA) oraz produkty we współpracy z markami Tymbark, OnlyBio i Mini Melts. Marka prowadziła też oryginalne kampanie, jak loteria „Otwórz drzwi do świata czekolady” i doceniana kampania „MOŻNA”.
Wyniki? Krajowa sprzedaż netto wzrosła o ponad 20% r/r, mimo trudnego otoczenia rynkowego, m.in. wzrostów cen kakao i spadku wolumenu całej kategorii czekolad.
– W tym roku osiąganie ambitnych celów jest jeszcze bardziej wymagające (...). Tym bardziej dziękuję całej naszej załodze za mobilizację i ogromne zaangażowanie – komentuje Joanna Jurczak, Dyrektorka Sprzedaży Krajowej.
Odpowiedzialny biznes i ekspansja zagraniczna
Wedel nie ogranicza się do sukcesu na rynku krajowym. Eksportuje swoje produkty do ponad 50 krajów, a strategia rozwoju obejmuje również budowanie obecności poprzez Pijalnie Czekolady (ponad 30 lokali) i aktywność w branżowych wydarzeniach. Marka odnotowuje wzrost obrotów także w kanale HoReCa i dyskontach.
W tym samym czasie rozwija działania ESG: wdraża rozwiązania less waste (m.in. projekt „Daj im szansę”), rezygnuje z jaj klatkowych, promuje różnorodność i wspiera pracowników – także poprzez program „Czas razem”.
– Rozwój jest stałym elementem naszego działania (...). Uważnie obserwujemy rynek i jesteśmy gotowi do rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Dwa lata temu po raz pierwszy przekroczyliśmy miliard złotych obrotu, a w tym roku planujemy kolejne wzrosty – podsumował Maciej Herman, Dyrektor zarządzający w firmie Wedel.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!