Ogólnopolska awaria systemu alarmowego pogotowia. Śląsk działa awaryjnie
Ogólnopolska awaria systemu alarmowego pogotowia
Sytuację potwierdził również Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach. W rozmowie telefonicznej Iwona Matuszewska z Oddziału ds. Informacji i Komunikacji Społecznej poinformowała, że mimo awarii systemu, wszystkie zgłoszenia są na bieżąco obsługiwane.
- Doszło do awarii systemu wspomagania dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, jednak trwają prace, aby przywrócić jego funkcjonowanie. Numer alarmowy 112 jest aktywny, a wszystkie zgłoszenia są na bieżąco przyjmowane przez Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Zgłoszenia te są następnie telefonicznie przekazywane do dyspozytorni medycznej, dzięki czemu każdy, kto potrzebuje pomocy, ją dostaje - poinformowała Iwona Matuszewska.
Problem dotknął również inne regiony kraju. Jak informowały media, dyspozytorzy zmagali się z utrudnionym kontaktem z załogami karetek, zmuszeni byli do korzystania z telefonów służbowych zamiast radiostacji, a mapy lokalizacji pojazdów nie działały, co dodatkowo utrudniało kierowanie zespołów na miejsce zdarzenia.
Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że awaria dotyczyła serwera baz danych. Podkreślono, że numery alarmowe 999 oraz 112 działają, a obsługa zgłoszeń odbywa się zgodnie z procedurami awaryjnymi. Służby techniczne pracują nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu.