Olkusz: Stacja kolejowa wkroczyła w XXI wiek
To koniec barier architektonicznych na stacji kolejowej w Olkuszu
Jeszcze dwa lata temu aby dostać się na perony w Olkuszu trzeba było pokonać starą kładkę. Obiekt wyposażony był w podjazdy, ale ze względu na swoją stromość i rozstaw były one niemożliwe do pokonania przez osoby poruszające się na wózkach czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Dziś to już historia. Zgodnie z zapowiedziami PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły przejście podziemne, które było najbardziej wyczekiwanym elementem remontu całego obiektu.
Najważniejszą zmianą dla podróżnych jest długo wyczekiwana winda. Komunikuje ona tunel z peronem numer 2. Na ten peron można się dostać także od strony ulicy Partyzantów.
Zupełnie nowy peron na stacji w Olkuszu jest już otwarty
Wrażenie robi także zupełnie nowy peron. Pasażerowie mają tam do dyspozycji wiaty, ławki, kosze oraz tablice informacyjne. Są też nowoczesne systemy dynamicznej informacji pasażerskiej, które w czasie rzeczywistym pokazują przyjazdy i odjazdy pociągów a całość objęto monitoringiem. Na ten peron można się dostać przechodząc z tunelu przez wyjątkowo długi i "łagodny" podjazd.
Choć najważniejsze elementy przebudowy zostały już zrealizowane, to prace w Olkuszu wciąż trwają. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec roku. Jej wartość to około 110 milionów złotych.
Warto dodać, że zakres robót obejmuje nie tylko infrastrukturę pasażerską, ale także przebudowę pięciu torów wraz z siecią trakcyjną oraz modernizację urządzeń telekomunikacyjnych, energetycznych i systemów sterowania ruchem kolejowym.