WAŻNE
TERAZ

Dron nad budynkami rządowymi. Jest komunikat premiera

Ostrołęka: Wmurowano kamień węgielny pod budowę południowej obwodnicy i nowego mostu przez Narew

W niedzielę, 15 września 2025 roku, nad Narwią - przy rondzie im. mjr. Zygmunta Szendzielarza "Łupaszki" - odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę południowej obwodnicy Ostrołęki wraz z mostem przez rzekę. W wydarzeniu wzięli udział samorządowcy, parlamentarzyści, przedstawiciele władz wojewódzkich, przedstawiciele wykonawcy oraz licznie zgromadzone media.
construction, safety, traffic, road work, development, urban, infrastructure, equipment, warning, site, project, maintenance, protection, industrial, renovation, improvement, safety gear, work zone, progress, controlWmurowano kamień węgielny pod budowę południowej obwodnicy Ostrołęki
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Małgorzata Jabłońska

Prezydent Ostrołęki, Paweł Niewiadomski, umieścił w specjalnej tubie akt erekcyjny inwestycji, który następnie trafił do przygotowanego wcześniej miejsca w przyszłej konstrukcji mostu. Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego odbyło się z udziałem ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka, wiceminister kultury Bożeny Żelazowskiej, marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika wraz z wicemarszałkiem oraz kierownik Delegatury w Ostrołęce - Magdaleny Kielewicz-Kaczyńskiej.

- Rozpoczęliśmy niezwykle ważną inwestycję drogową, która była oczekiwana od bardzo wielu lat - mówił minister infrastruktury Dariusz Klimczak. - Z tej inwestycji będą korzystali nie tylko mieszkańcy Ostrołęki i gmin z nią sąsiadujących, ale także wszyscy, chcący intensyfikować prowadzenie tutaj działalności gospodarczej, turystów i kierowców. Bardzo się cieszę, że budżet państwa mógł wesprzeć tę inwestycję 60 mln zł, ale jeszcze bardziej cieszę się z tego, że ta niezwykle ważna inwestycja będzie miała swoją kontynuację w postaci zachodniej obwodnicy Ostrołęki. Chcę przy tej okazji przekazać państwu dobre wiadomości. Jesteśmy przygotowani do tego, aby na początku przyszłego roku ogłosić przetarg na budowę ważnej obwodnicy, która połączy drogę krajową nr 61 i 53. Jesteśmy przygotowani pod względem dokumentacyjnym, pozwoleń, ale przede wszystkim mamy przygotowane pieniądze. Będzie to wspaniała odpowiedź na wszystkie starania, które państwo wykonali i zamierzają zrealizować do końca roku 2027. Będzie to rok, w którym chcielibyśmy także zakończyć inną inwestycję dotyczącą Ostrołęki. Będzie to droga krajowa 53, która zostanie rozbudowana na 20 kilometrach pomiędzy Myszyńcem a Kadzidłem. Rozbudowa będzie kosztować około 40 mln zł, które mamy przygotowane. Kiedy tylko uzyskamy ZRID od pana wojewody, wchodzimy na budowę. Będzie to inwestycja polegająca na rozbudowie drogi, ale także wybudowaniu równoległych dróg dla ruchu aglomeracyjnego, potrzebnego dla mieszkańców mniejszych miejscowości. Droga jest zaprojektowania i zostanie wykonana w najlepszych parametrach, aby odpowiedzieć na oczekiwania mieszkańców, chcących mieć supernowoczesną drogę - zapowiedział.

Minister wspomniał także o nowej inwestycji kolejowej w Ostrołęce, która będzie się wiązać z nie tylko z budową nowej linii, ale także nowej stacji kolejowej, która była przez wiele lat oczekiwana.

Nie zabrakło także ważnych słów i podziękowań prezydenta Pawła Niewiadomskiego:

Dzisiejszy dzień zapisze się złotymi zgłoskami w historii naszego miasta i całego regionu. Zgromadziliśmy się tutaj, aby uroczyście wmurować kamień węgielny pod budowę południowej obwodnicy Ostrołęki wraz z nowym mostem na rzece Narew - inwestycji, na którą mieszkańcy Ostrołęki i okolic czekali od wielu lat. To wydarzenie jest symbolem rozwoju, jedności i patrzenia w przyszłość z odwagą i nadzieją. Obwodnica południowa i nowy most to nie tylko potężne przedsięwzięcie infrastrukturalne - to przede wszystkim poprawa jakości życia, bezpieczeństwa i komfortu codziennego funkcjonowania mieszkańców - zaznaczył.

Prezydent podkreślił, że dzięki inwestycji ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z centrum Ostrołęki, zmniejszy się hałas i zanieczyszczenie powietrza, poprawi się bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców, a miasto stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne dla przedsiębiorców i inwestorów.

- To jest inwestycja, która łączy - dosłownie i symbolicznie. Most, który powstanie na Narwi, nie tylko połączy brzegi rzeki, ale stanie się pomostem pomiędzy marzeniami a ich realizacją, dowodem, że wspólnym wysiłkiem możemy osiągać wielkie cele - dodał.

Prezydent dziękował ministrom, marszałkowi, projektantom, wykonawcy oraz Stanisławowi Kubłowi, którego obdarzył tytułem "budowniczego mostów". Zwrócił się także do mieszkańców, dziękując im za cierpliwość i wyrozumiałość, ponieważ proces budowy wiązać się będzie z niedogodnościami.

Na zakończenie uroczystości inwestycję pobłogosławił ks. biskup Janusz Stepnowski, ordynariusz łomżyński.

- Panie Boże pobłogosław tym, którzy dla dobra mieszkańców Ostrołęki i regionu rozpoczynają budowę południowej obwodnicy wraz z mostem przez Narew - modlił się biskup. - Pobłogosław kamień węgielny i rozpoczynającą się ludzką pracę. Bądź opiekunem i przewodnikiem dla wykonawców i pracowników. Niechaj nie szkodzą im przeciwności i nie imają się ich trudy. Obdarz ich zdrowiem i roztropnością, aby szczęśliwie osiągnęli cel swoich pragnień.

Budowa obwodnicy i mostu to inwestycja, która ma odmienić komunikację w całym regionie. Jej wartość wynosi 165,5 mln zł, a realizacji podjęło się konsorcjum firm: DOMOST Sp. z o.o., Raitil Sp. z o.o. i Mostostal Kielce S.A. Projekt współfinansowany jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz Samorządu Województwa Mazowieckiego.

Zakres zadania obejmuje budowę 4,5 km nowej drogi oraz mostu o konstrukcji 11-przęsłowej i długości 577 m. Obiekt stanie się częścią południowej obwodnicy miasta, łączącej ul. Goworowską z rondem Królowej Bony i nowym odcinkiem drogi roboczo nazwanej "Nowopomian".

Umowa na realizację prac została podpisana 21 lipca 2025 roku, a ich zakończenie przewidziano na lipiec 2027 roku.

Dla Ostrołęki dzień 15 września 2025 roku zapisze się w historii jako moment, w którym ruszyła budowa inwestycji, na którą mieszkańcy czekali od lat.

Wybrane dla Ciebie

Konin: Sportowe emocje i integracja zawodników z całej Polski
Konin: Sportowe emocje i integracja zawodników z całej Polski
Kozienice: Zatrzymano trzy osoby z blisko 5 kilogramami marihuany
Kozienice: Zatrzymano trzy osoby z blisko 5 kilogramami marihuany
Kraków: Wieczorne kłopoty pasażerów na Grzegórzkach. Doszło do awarii
Kraków: Wieczorne kłopoty pasażerów na Grzegórzkach. Doszło do awarii
Poronin: Nowy budynek z Ośrodkiem Pomocy Społecznej otwarty
Poronin: Nowy budynek z Ośrodkiem Pomocy Społecznej otwarty
Horodysko: Festiwal w słowiańskim klimacie nad zalewem Maczuły
Horodysko: Festiwal w słowiańskim klimacie nad zalewem Maczuły
Kostrzyn: Czas zacząć budowę obwodnicy. Ma liczyć ponad 9 kilometrów
Kostrzyn: Czas zacząć budowę obwodnicy. Ma liczyć ponad 9 kilometrów
Prapremiera "Najlepszego Miasta Świata. Opery o Warszawie"
Prapremiera "Najlepszego Miasta Świata. Opery o Warszawie"
Zapomnij o nudnych paznokciach - w tym sezonie rządzi kasztanowy kolor
Zapomnij o nudnych paznokciach - w tym sezonie rządzi kasztanowy kolor
Poznań: Nocne prace drogowe w centrum. Utrudnienia na skrzyżowaniach
Poznań: Nocne prace drogowe w centrum. Utrudnienia na skrzyżowaniach
Łódź: Ulica Kilińskiego zyskała 20 lip i setki krzewów
Łódź: Ulica Kilińskiego zyskała 20 lip i setki krzewów
III liga: Warta zaskoczyła lidera, Stal dotkliwie przegrała
III liga: Warta zaskoczyła lidera, Stal dotkliwie przegrała
Śmierć komandosa Hitlera. Jak zmarł Otto Skorzeny?
Śmierć komandosa Hitlera. Jak zmarł Otto Skorzeny?