Oświęcim: Na dworcu kolejowym rozpoczęto montaż dynamicznej informacji pasażerskiej, podnoszący komfort podróżnych
O tablicach świetlnych na peronach oświęcimskiego dworca mówiło się już od 2023 roku. Wtedy PKP PLK pierwszy raz poinformował o takiej inwestycji.
Na peronach zostaną zainstalowane tablice świetlne, informujące "na żywo" o odjeździe pociągu. Pojawią się też zegary. Nowe rozwiązania poprawią komfort pasażerów, którzy dotąd mogli polegać tylko na papierowych rozkładach jazdy, umieszczonych w gablotach na peronach i w budynku dworca.
Jak informują w PKP PLK, oświęcimski dworzec będzie jedynym pomiędzy Chrzanowem i Czechowicami-Dziedzicami, czyli wzdłuż linii kolejowej nr 93, na którym pojawią się świetlne rozkłady jazdy. Podobne urządzenia są w Trzebini, ale one zostały tam wykonane w ramach remontu linii 133, pomiędzy Krakowem i Katowicami.
- Uruchomienie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej planujemy we wrześniu - wyjawia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK - Wyświetlacze dwustronne z rozkładem jazdy, będą na peronach oraz w przejściu podziemnym, a także w budynku dworca. Zainstalowane zostaną także zegary. Bezpieczeństwo podróżnych na stacji zwiększy monitoring, który zapewni możliwość szybkich reakcji służb porządkowych.
Świetlne rozkłady jazdy będą bardzo pomocne nie tylko dla polskich pasażerów, ale także zagranicznych turystów. Oświęcimski dworzec kolejowy ma cztery perony, z których pociągi odjeżdżają w kierunku Krakowa, Mysłowic, czy Czechowic-Dziedzic. Są także połączenia międzynarodowe, a pociągi wracające do Polski obierają kurs na stolicę Małopolski. Zwłaszcza turyści zagraniczni czują się teraz nieco zdezorientowani przy wyborze pociągu do Krakowa, a jadącymi dwiema liniami; w kierunku na Trzebinię (93) i na Zator (94).