Powiat rycki: Oszustwo "na pracownika banku". Kobieta straciła ponad 5 tys. zł
Do Komendy Powiatowej Policji w Rykach zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą przestępcy podszywającego się pod pracownika banku. Z relacji poszkodowanej wynika, że odebrała telefon od mężczyzny przedstawiającego się jako konsultant bankowy. Rozmówca poinformował ją, że ktoś próbował wypłacić jej oszczędności, a aby zabezpieczyć konto, konieczne jest przeprowadzenie rzekomej dwuetapowej weryfikacji.
Oszust zasugerował również zmianę limitu odnawialnego jako dodatkowy element ochrony środków. Wkrótce potem kobieta otrzymała kolejny telefon od „pracownika banku”, który poprosił ją o podanie kodów BLIK, zapewniając, że są to kody techniczne mające uniemożliwić dostęp do pieniędzy osobom nieuprawnionym.
Uwierzywszy w zapewnienia oszusta, kobieta autoryzowała transakcje kodami BLIK. W efekcie z jej konta wypłacono oszczędności w łącznej kwocie ponad 5 tysięcy złotych. Dopiero po czasie poszkodowana zorientowała się, że padła ofiarą przestępstwa i zgłosiła sprawę policji.
Funkcjonariusze apelują o ostrożność podczas kontaktów telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banków. Przypominają, że banki nigdy nie proszą o podawanie kodów BLIK ani pełnych danych do logowania w celu weryfikacji konta. W przypadku wątpliwości należy natychmiast rozłączyć się i skontaktować z bankiem bezpośrednio za pomocą oficjalnych kanałów.